| کد خبر: 139572 |

تحویل 200 واگن به شهرداری تهران تا پایان سال

قالیباف: با تلاش همکاران بخش اقتصادی شهرداری تهران و بانک شهر، قرارداد 450 میلیون یورویی منعقد شده و شهرداری تا پایان سال بیش از 200 واگن دیگر را تحویل خواهد گرفت.

تین نیوز
قالیباف: با تلاش همکاران بخش اقتصادی شهرداری تهران و بانک شهر، قرارداد 450 میلیون یورویی منعقد شده و شهرداری تا پایان سال بیش از 200 واگن دیگر را تحویل خواهد گرفت.

محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از 66 واگن و لوکوموتیو برقی مترو تهران و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: طبق قولی که به مردم تهران داده بودیم قرار بود در هر فصل تعدادی واگن به ناوگان شهر اضافه کنیم که امروز نیز به همت مدیران وکارگران مجموعه واگن سازی 66 واگن مترو و 30 دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل تهران می شود. به این ترتیب بیش از 200 هزار نفر به ظرفیت روزانه ما اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کنار این با تلاش همکاران بخش اقتصادی شهرداری تهران و سیستم بانک شهر قرارداد 450 میلیون یورویی منعقد شده و به این ترتیب ما تا پایان سال بیش از 200 واگن دیگر را نیز تحویل خواهد گرفت.
شهردار تهران خاطرنشان ساخت: کارخانه واگن سازی در منطقه خاورمیانه از جهت تکنولوژی و قدرت اجرا بی نظیر است که هم اکنون در دو شیف کاری فعالیت می کند. ما در اینجا می توانیم روزانه دو واگن به ناوگان اضافه کنیم تا در سال 600 واگن تولید شود و بحران را حل کنیم اما گیر اصلی ما نقدینگی و تامین پول است.
به گفته قالیباف با توجه به مشکلات اشتغال و نیاز موجود در بازار، توسعه کارخانه های واگن سازی و افزایش این ظرفیت ها از سیاست هایی است که حتما باید مد نظر دولت محترم قرار گیرد.
شهردار تهران تاکید کرد: با تلاش همکاران من خصوصا در چهار، پنج سال اخیر هم اکنون کار در حوزه مترو انجام شده و همه خطوط مترو در پایان این دوره به پایان می رسد. به نحوی که خط هشت مترو تا فرودگاه حضرت امام (ره) در روزهای آینده افتتاح خواهد شد و خط شش مترو نیز بالای 94 درصد پیشرفت دارد.
وی ابراز داشت: خط شش مترو به طول 35 کیلومتر ساخته شده و هم اکنون تونل، ریل گذاری و ایستگاه های آن تکمیل شده است؛ در ادامه اولویت اصلی کار تکمیل واگن هاست که بتوانیم ظرفیت مترو را به 10 میلیون نفر مسافر در روز برسانیم.
قالیباف در ادامه از افتتاح پروژه امتداد بزرگراه حکیم طی هفته آینده خبر داد و گفت: در این پروژه تونل شهدای غزه و ادامه اتوبان حکیم در منطقه 22 افتتاح می شود تا ارتباط آن با بزرگراه تهران - کرج و جاده قدیم و جاده مخصوص برقرار شود.
وی از این پروژه به عنوان یکی از مجموعه راه های شریانی شرقی و غربی تهران یاد کرد و گفت: اگر مجموعه اتوبان های بابایی، صدر و نیایش و شهید همت را از مسیرهای شرقی و غربی بدانیم، با تکمیل این پروژه بزرگراه حکیم از منتهی الیه شرق تهران به منتی الیه غرب خواهد رسید. همچنین این اتوبان از کنار دریاچه عبور می کند و بخش تونل هم برای حفظ فضای سبز پارک جنگلی چیتگر طراحی شد تا آسیبی به درختان نرسد.
شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره خطوط حومه ای مترو در اطراف تهران نیز گفت: طراحی مترو هم در بقیه شهرهای دنیا و هم در تهران بر اساس «مترو تهران و حومه» بوده است. البته در سال های گذشته مدتی تصمیم گیری شد تا حومه را از تهران جدا کنند و نتیجه هم آن بود که در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاد. مجددا بحث مترو حومه را به تهران واگذار کردند که در این مدت مترو فرودگاه حضرت امام (ره) ساخته شد.
به گفته قالیباف در صورتی که کار بقیه خطوط حومه ای تهران مثل شهرهای ورامین و پاکدشت به شهرداری تهران واگذار شود، امکان اجرای این خطوط وجود خواهد داشت.
وی تاکید کرد: ما به صورت خاص و ویژه با نمایندگان مجلس و وزارت کشور بحثی داشتیم تا ادامه خط سه را به طول 10 کیلومتر به سمت اسلامشهر اجرایی کنیم که آماده اجرای آن هستیم.
شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیز تصریح کرد: در قانون حمل و نقل 82.5 درصد پول اتوبوس باید از سوی دولت واگذار شود که از سال 90 تا کنون هیچ واگذاری در این زمینه صورت نگرفته است. با این وجود ما در این مسیر تلاش کردیم و خود شهرداری بخشی از اعتبارات خود را برای خرید اتوبوس گذاشته است.
قالیباف با تاکید بر ضرورت تقویت خصوصی سازی در شهر تهران گفت: در 8 سال گذشته به سمت خصوصی سازی پیش رفتیم و امروز نیز یکی از افتخارات ما در مجموعه شهرداری تهران آن است که با همان رویکرد اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی با هزینه و کار کمتر می تواند ناوگان اتوبوسرانی را تقویت کند، همچنانکه امروز نیز این 30 دستگاه اتوبوس از سوی بخش خصوصی وارد شده است، در آینده هم این کار با کیفیت بهتر و توجه به تولید داخلی پیش خواهد رفت.
شهردار تهران از اصلاح خطوط اتوبوسرانی، راه اندازی خطوط بی آر تی و هوشمند کردن ایستگاه ها به عنوان سه اتفاق مهم برای کاهش هزینه ها و افزایش کارایی اتوبوسرانی شهر تهران یاد کرد و گفت: بر اساس هدفی که داشتیم امروز اگر در هر کجای شهر باشید، با 350 متر فاصله می توانید به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشید، در ادامه تنها باید ظرفیت ناوگان را بالا ببریم.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.