| کد خبر: 46721 |

قویترین یارد تعمیراتی کشتی منطقه در ایران قرار دارد

تین نیوز | مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تعمیر کشتی‌ها همواره یکی از موارد تحریم‌های کشور بوده است، گفت: با این حال هم‌اکنون ایران یکی از یاردهای تعمیراتی بسیار قوی خلیج‌فارس را در اختیار دارد.
 
محمدحسین داجمر با یادآوری این‌که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ فعالیتی در حوزه تعمیرات شناور نداشتیم، اظهار کرد: تعمیر شناورها یکی از مواردی بوده که همواره در تحریم‌ها ایران لحاظ شده است و به همین دلیل بسیاری از یاردهای تعمیراتی به واسطه مسائل مربوط به تحریم‌ها از پذیرش کشتی‌های ایرانی خودداری می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به این مسئله چند سال پیش با مشارکت 49 درصدی ایزوایکو (کشتی‌سازی خلیج فارس) و سهم 51 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرکت مشترکی تعمیراتی با نام پرشیا هرمز تاسیس شد تا به این وسیله شناورهای داخلی در حوزه تعمیر مشکلی نداشته باشند.
 
وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر ایران یکی از  یادرهای تعمیراتی بسیار قوی خلیج‌فارس را در اختیار دارد، افزود: هم‌اکنون کشتی‌های اقیانوس‌پیما در این تعمیر می‌شود و امسال رکورد مناسبی را در حوزه تعمیرات به جا گذاشته است.
 
مدیرعامل کشتیرانی پیش‌تر با اشاره به اعمال تحریم‌های گسترده برای توقف بخش تجارت کشور گفته بود: به رغم تحریم‌های مختلف از جمله بیمه و موسسات رده‌‌بندی، با اقدامات به‌موقع برنامه زمین‌گیر کردن تجارت خارجی کشور شکست خورد.
 
داجمر با اشاره به این‌که بیمه‌های بین‌المللی بازار ایران را ترک کردند، تصریح کرد: پس از خروج بیمه‌ها بیمه P&I کشتی‌ها را در ایران راه‌اندازی کردیم که دولت یک میلیارد دلار به‌عنوان پشتوانه بیمه‌ها در بانک مرکزی سپرده‌گذاری کرد. به دنبال این اقدام هم‌اکنون بیمه‌های مستقل قوی در داخل کشور داریم و بسیاری از کشورهایی که با آنها ارتباط داریم این بیمه‌ها را قبول می‌کنند.
 
مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به تحریم رده‌بندی کشتی‌ها گفت:‌ یکی از الزامات کشتی‌ها استفاده از رده‌بندی‌های بین‌المللی است که پس از تحریم خوشبختانه موسسه رده‌بندی ایرانیان ایجاد شد و مسئولیت کلاس و صدور گواهینامه‌های استاندارد کشتی‌ها را برعهده دارد.
 
به‌گفته داجمر، اینها همه اقداماتی بوده که در راستای تحقق شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال و آزادی انجام شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.