بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

پروژه کریدور شمال- جنوب دریایی عملیاتی شد

مدرس خیابانی، مدیر عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای رونق تجارت با همسایگان شمالی و حاشیه دریای خزر پروژه کریدور شمال- جنوب عملیاتی شد.

پروژه کریدور شمال- جنوب دریایی عملیاتی شد
تین نیوز |

محمدرضا مدرس خیابانی با بیان اینکه ناوگان ملی کشتیرانی در دولت سیزدهم توانسته علاوه بر ثبت رکوردهای تاریخی حمل بار، نسبت به راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد ونزوئلا، آفریقا و سوریه اقدام کند، گفت: پس از سال ها با نقش آفرینی راهبردی گروه کشتیرانی در کریدور شمال- جنوب، این پروژه عظیم ملی برای رونق تجارت با همسایگان شمالی و حاشیه دریای خزر عملیاتی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مدرس خیابانی به تشریح عملکرد این شرکت در یکسال اخیر پرداخت و گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال گذشته توانسته علاوه بر ثبت رکوردهای تاریخی حمل بار که در تاریخ فعالیت این شرکت بی سابقه است، در سایه شدیدترین تحریم های بین المللی بر علیه اقتصاد ایران، ناوگان و پرسنل خدوم کشتیرانی، توانسته نقش آفرینی جدی در عرصه تأمین نیازهای اساسی و ضروری مردم و تولیدکنندگان داخلی با حمل بار وارداتی و ارزآوری با حمل کالاهای صادراتی به تمامی کشورهای دنیا داشته باشد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریامحور و ضرورت توجه هر چه بیشتر به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصاد ایران در حوزه حمل بار دریایی گفت: خوشبختانه با نگاه هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اکنون توجه به اقتصاد دریامحور به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده و بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان خط دوم دفاعی کشور که بخش اعظم حمل بار وارداتی و صادراتی کشور به مقاصد مختلف را به عهده دارد، برنامه ریزی جدی را در این حوزه انجام داده تا علاوه بر توسعه ناوگان و تجهیز خود به انواع شناورها، کانتینر و واگن، به منظور خدمات رسانی بیشتر به تجار و فعالسازی اقتصاد دریا پایه، گام برداشته و در این راستا، خود را از یک شرکت حمل بار دریایی به یک شرکت حمل و نقل چند وجهی تبدیل کند.

وی به مجموعه اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده حداکثری از دریانوردان ایرانی بر روی شناورهای این ناوگان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این شرکت در راستای استفاده حداکثری از توان دریانوردان ایرانی، اقدام به جایگزینی دریانوردان خارجی ناوگان با دریانوردان ایرانی نموده و هم اکنون دریانوردان ایرانی، راهبری ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به دست گرفته اند، ضمن اینکه نسبت به آموزش مستمر کارکنان بخش دریایی اقدام شده و در عین حال، با برگزاری آزمون های استخدامی، جذب دریانوردان و پذیرش دانشجوهای بورسیه که مراسم پایان تحصیل ۱۲۰ نفر از آنها در روزهای گذشته در دانشکده علوم دریایی بندر امام خمینی (ره) برگزار گردید، تلاش شده تا برای تأمین نیروهای دریایی مورد نیاز ناوگان در سنوات آتی، برنامه ریزی شود.

مدرس خیابانی با اشاره به تدوین سند راهبردی گروه کشتیرانی در چشم انداز سال ۱۴۰۶ خاطرنشان کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت توسعه ناوگان به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر در سنوات آینده از یک سو و حرکت برنامه ریزی شده مبتنی بر راهبردهای کلان اقتصاد و اسناد بالا دستی از سوی دیگر، از سال گذشته اقدام به تدوین سند راهبردی خود در چشم انداز سال ۱۴۰۵ نموده که با توجه به سپری شدن یک سال از اجرای آن و ضرورت به روزرسانی منطبق با شرایط داخلی و بازارهای جهانی، نسبت به بازنگری آن اقدام و اکنون این سند برای چشم انداز سال ۱۴۰۶ تدوین، نهایی و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به رویکرد حاکمیت به اقتصاد دریا محور خاطرنشان کرد: خوشبختانه اولین جلسه شورایعالی صنایع دریایی در سال جاری با حضور رئیس جمهور تشکیل شده که در آن مقرر گردید تا نسبت به نوسازی و جوان سازی ناوگان دریایی کشور اقدام گردد که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با رویکرد حمایت از صنایع داخلی و تولیدکنندگان ایرانی، اقدام به سفارش ساخت چهار فروند شناور چند منظوره با شرکت ایرانی کشتی سازی صدرای نکا نموده است.

مدرس خیابانی تأکید کرد: ظرفیت حمل دریایی در حوزه خزر حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر علاوه بر تجهیز ظرفیت های ناوگان برای حمل بار از مقاصد مختلف دنیا به سمت روسیه، نسبت به مدیریت بندر سالیانکا در آستاراخان روسیه به منظور تسریع و تسهیل در عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در این بندر نیز اقدام شده است که یکی از سرمایه گذاری های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در روسیه می باشد؛ ضمن اینکه خرید تعدادی کشنده نیز از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت حمل چند وجهی بار به ثمر رسیده است.

وی با اشاره به استفاده حداکثری از یاردهای تعمیراتی داخلی جهت انجام کلیه تعمیرات شناورهای قابل تعمیر در داخل کشور اظهار داشت: علاوه بر این، همکاری با شرکت های دانش بنیان به منظور تولید قطعات، تعمیرات، تولید سوخت کم سولفور و سایر فنّاوری ها نیز تعریف شده و پروژه هوشمندسازی کشتی ها نیز با همکاری معاونت علمی و فنّاوری رئیس جمهور نهایی شده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: خرید ۵۴ هزار تی ای یو کانتینر به منظور پاسخگویی به نیاز بسیاری از واردکنندگان و صادرکنندگان کشور در کمبود کانتینر، به ثمر رسیده و در عین حال، خرید ۲۳۵ دستگاه واگن در راستای توسعه حمل ونقل ریلی صورت گرفته و مذاکره جهت عقد قرارداد ۸۰۰ دستگاه واگن دیگر در حال انجام است.
 

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به رشد ۱۶۸ درصدی افزایش سرمایه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در انتهای سال گذشته، سرمایه این شرکت از ۲۱۵۶ میلیارد تومان به ۵۷۷۲ میلیارد تومان افزایش یافته که این افزایش سرمایه صرف نوسازی ناوگان خواهد شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در راستای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی گفت: در راستای این تأکیدات و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی میان ایران و ونزوئلا و حمل بار تولیدکنندگان ایرانی از درب کارخانه به مقصد بنادر این کشور نموده که خوشبختانه توانسته گامی مهم در جهت توسعه تجارت با این کشور بردارد.

مدرس خیابانی ادامه داد: همچنین در حوزه توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی، همزمان با سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تقویت خط منظم جهت حمل بار صادراتی به مقصد شرق و شمال آفریقا نمود، نسبت به اعزام کشتی حامل بار صادراتی ایران به بنادر شمال آفریقا اقدام کرده؛ ضمن اینکه دفتر منطقه ای کشتیرانی در آفریقا نیز راه اندازی شده تا همزمان با استقرار نماینده محلی، یک نماینده نیز از ایران در این دفتر حضور داشته باشد تا کار به شکل بهتری برای تجار ایرانی تسهیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.