| کد خبر: 250929 |

استقبال انجمن کشتیرانی از برنامه سازمان بنادر برای فعال سازی منظم خطوط لاینری

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با استقبال از برنامه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای فعال سازی منظم خطوط لاینری، گفت: در این راستا نیازمند حمایت چندوجهی دولت و حاکمیت هستیم.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با استقبال از برنامه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای فعال سازی منظم خطوط لاینری، گفت: در این راستا نیازمند حمایت چندوجهی دولت و حاکمیت هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود پل‌مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره ضرورت ایجاد خطوط کشتیرانی منظم و برنامه سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: خطوط کشتیرانی منظم (لاینر) متداول ترین نوع حمل و نقل دریایی است و در مسیرهای متداول تعریف می شود و از طریق آن یک یا چند شرکت کشتیرانی با اجماع فعالیت ها اقدام به عملیات حمل و نقل دریایی می‌کنند.

وی افزود: در عین حال باید توجه داشته باشیم خطوط منظم کشتیرانی برای حمل و نقل در مکان از پیش تعریف شده و زمان از پیش تعیین شده فرایند انتقال کالا از مسیر دریایی را مدنظر قرار می دهند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه پویایی حمل و نقل دریایی و فعالیت متدوام خطوط لاینری، تعداد بازیگران اثرگذار حمل و نقل دریایی را افزایش می دهد، تصریح کرد: این مسئله موجب می شود رقابت مثبت تجاری افزایش یابد و شاهد افزایش سهم بازار باشیم.

این فعال حوزه دریایی کشور با اشاره به اینکه فعالیت خطوط منظم کشتیرانی، کاهش هزینه ها را نیز در پی خواهد داشت، عنوان کرد: علاوه بر این فعالیت مستمر خطوط لاینری موجب مقابله اثرگذار با اقدامات انتحاری کشورهای خارجی به دلیل تحریم های اعمالی خواهیم بود.

به گفته پل‌مه؛ فعالیت منظم خطوط لاینری، نیازمند حمایت چند جانبه حاکمیت، دولت و سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار داشت: شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و نیز سایر فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل دریایی نیز در صورت فراهم بودن شرایط اقدامات لازم را در بنادر شمالی و جنوبی کشور در دستورکار قرار خواهند داد و اقدام به تامین خطوط لاینری در اشکال مختلف کانتینری و غیرکانتینری در شمال و جنوب کشور خواهند کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از فعالیت خطوط لاینری امری مهم و ضروری است و باید به صورت جدی دنبال شود، گفت: باید شاهد حمایت های چندوجهی به منظور فعالیت خطوط منظم کشتیرانی در بنادر کشور باشیم و از ظرفیت شرکت های کشتیرانی در این راستا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.