| کد خبر: 157981 |

◄ زمان تحویل اولین کشتی هیوندایی به کشتی‌رانی

نخستین کشتی سفارشی به کره، فروردین سال آینده تحویل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

تین نیوز

نخستین کشتی سفارشی به کره، فروردین سال آینده تحویل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر افزود: بعد از تحویل این کشتی شرکت هیوندایی هر 45 روز یک فروند کشتی به این شرکت تحویل خواهد داد.

کشتی‌رانی ج.ا.ا مجموعاً 10 فروند کشتی به هیوندایی کره سفارش داده است که 4 فروند از این کشتی‌ها کانتینری هستند و ظرفیتی بالای 14 هزار و 500 TEU دارند.

کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران 150 فروند شناور تجاری در اختیار دارد که ظرفیتی معادل 5 میلیون و 200 هزار تن دارند و این شرکت را در رتبه 20 جهانی قرار می‌دهد. با اضافه شدن کشتی‌های جدید به ناوگان این شرکت رتبه آن به 16 یا 17 خواهد رسید.

قرارداد خرید این کشتی‌ها به ارزش 650 میلیون دلار پس از امضاء برجام در آذر 1395 بین کشتی‌رانی ج.ا.ا و صنایع سنگین هیوندایی امضاء شد.

علاوه بر انعقاد قرارداد سفارش ساخت کشتی به‌طرف کره‌ای، به درخواست کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور توسعه صنایع کشتی‌سازی ایرانی، در کنار این قرارداد، شرکت کشتی‌سازی گروه صنایع سنگین هیوندایی (HHI)، برنامه تبادل‌نظر و پیگیری همکاری فنی با یکی از یاردهای کشتی‌سازی داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.

کشتی‌های کانتینری سفارش شده با ظرفیت 14 هزار و 500 کانتینر، ابعادی برابر با 366 متر طول، 48.2 متر عرض و 29.9 متر ارتفاع داشته و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی، 183 متر طول 32.2 متر عرض و 19.1 متر ارتفاع دارند.

کشتی‌های کانتینری در یاردهای کشتی‌سازی HHI و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی در یاردهای HMD در شهر اولسان کره، منطبق با آخرین استانداردهای سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، شامل مقررات محدودکننده انتشار گازهای NOX ساخته می‌شوند و تأمین مالی این پروژه نخستین مدل فاینانس برای شرکت‌های ایرانی در دوران پسابرجام است.

در موافقت‌نامه اجرایی این قرارداد، شرکت هیوندایی متعهد شده است نسبت به نهایی کردن برنامه آموزش نیرو، انتقال دانش طراحی، مهندسی و اطلاعات فنی و مدل‌های نرم‌افزاری با یکی از شرکت‌های سازنده کشتی در داخل کشور طی حداکثر چهار ماه اقدام کند.

شرکت هیوندایی همچنین متعهد شده است از تولیدات و توانمندی‌های فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی جمهوری اسلامی ایران نهایت استفاده را در ساخت و نصب تجهیزات و تولید نهایی محصولات دریایی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.