| کد خبر: 41684 |

قطار لوکس رجاء به زودی وارد شبکه ریلی می‌شود / تفاوت یکصد هزار یورویی واگن تولید داخل با واگن چینی

تین نیوز | واگن سازی اریکو مدیرعامل شرکت پلور سبز با بیان اینکه هر دستگاه واگن لوکس داخلی با واگن مشابه چینی‌اش یکصد هزار یورو تفاوت قیمت دارد، گفت: این شرکت به تازگی قطار لوکسی را ساخته و به شرکت رجاء تحویل داده است. تولید اینگونه واگن‌ها حدود 730 هزار یورو هزینه لازم دارد در حالی هزینه خرید واگن مشابه چینی آن حدود 830 هزار یورو تمام می‌شود.
 
مجتبی گلشنی گفت: شرکت پلور سبز اخیرا هشت دستگاه واگن مسافری چهار تخته برابر با یک رام قطار مسافری را به شرکت رجاء تحویل داد، شرکت رجاء مصمم است این قطار را برای سفرهای نوروزی وارد خطوط ریلی کشور کند.
 
وی ادامه داد: این قطار لوکس بوده و از امکانات و ویژگی‌های متناسب با استانداردهای بین‌المللی برخوردار است. این ویژگی‌ها شامل سیستم‌های صوتی و تصویری، تهویه، کوپه مجهز خدمه بدون نیاز به رستوران داخل قطار می‌باشد. اکنون شرکت رجاء در حال تجهیز امکانات و تزئینات کوپه‌های این قطار است.
 
گلشنی در پاسخ به این سوال که شرکت رجاء برای خرید این قطار چه میزان هزینه کرده است؟ گفت: قرارداد تولید این قطار به 6 سال قبل بازمی‌گردد، زمانی که این شرکت به راه‌آهن جمهوری اسلامی تعلق داشت، در آن زمان شرکت رجاء برای پلور سبز السی باز کرد تا قطعات مورد نیاز برای ساخت این واگن‌ها را وارد کشور کند. در همین زمان رجاء به شستا سپرده شد و وضعیت سفارشات و قراردادهای این شرکت مسافری معلق ماند. با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد این قطار برای رجاء ساخته شده و تحویل داده شود.
 
وی درباره هزینه تمام شده این قطار لوکس توضیح داد: قطعات این واگن‌ها حدود 6 سال قبل خریداری شده بود در حالی که برای خرید این قطعات باید هزینه زیادی پرداخته شود اما قیمت تمام شده واگن مشابه این واگن‌ها حدود 730 هزار یورو است در حالی که ایران تحریم است و تنها می‌توان از کشور چین واگن وارد کرد، واگن‌های وارداتی حدود 830 هزار یورو هزینه برمی‌دارد.
 
مدیرعامل شرکت پلورسبز یادآور شد: نحوه تحویل سفارش تولید واگن بر اساس میزان قرارداد است، معمولا در شرایط قرارداد نخستین واگن 10 ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل داده می‌شود و سایر واگن‌ها هم به ترتیب 2 ماه به 2 ماه تحویل داده می‌شود.
 
تحویل قطار به بنیاد مستضعفان
وی گفت: اکنون 8 دستگاه واگن مسافری به سفارش بنیاد مستضعان آماده کردیم که هفته آینده آن را به این بنیاد تحویل خواهیم داد. همچنین تا آخر اسفندماه امسال یک رام قطار آماده تحویل داریم که هنوز مشتری نهایی آن مشخص نیست. با اتمام تولید این قطار، رکورد تولید سال جاری شرکت پلور سبز از 5 برابر تولید سنوات گذشته خود عبور کرده و رکورد جدیدی در تولی واگن ایرانی در کشور ثبت می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.