| کد خبر: 195485 |

قرارداد ساخت ۳۳ واگن مسافربری در اراک امضا شد

قرارداد ساخت ۳۳ واگن مسافربری چهار تخته بین شرکت حمل و نقل ریلی رجا و واگن پارس امضا شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: قرارداد ساخت ۳۳ واگن مسافربری چهار تخته بین شرکت حمل و نقل ریلی رجا و این واحد مادر تخصصی ریلی امضا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا مختاری افزود: ارزش ریالی این قرارداد بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال است که در نوع خود برای شرکت واگن پارس کم‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا موافقت کرد با افزایش ۲۵ درصدی قرارداد مذکور، هشت دستگاه واگن مسافربری چهار تخته از شرکت واگن پارس اراک خریداری کرده و این واگن‌ها تا اوایل سال آینده ساخته و تحویل  شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: این قرارداد ضمن جلوگیری از توقف خط تولید واگن‌سازی مسافری و حفظ اشتغال موجود، در افزایش ظرفیت حمل مسافر در داخل کشور نیز اثرگذاری مستقیم دارد.

مختاری اظهار داشت: با در نظر گرفتن عمر بالای واگن‌های مسافری در حال سیر شرکت حمل و نقل ریلی رجا و نیاز به بازسازی واگن‌های مذکور، بازسازی ۵۵ دستگاه از واگن‌های آلمانی فرسوده موجود در خطوط ریلی  با انعقاد قرارداد ی به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال به شرکت واگن پارس اراک واگذار کرده است.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز برای  قرارداد بازسازی این واگن‌های مسافری از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و با حمایت وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود. 

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ در اراک آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

شرکت مسافربری رجا اکنون با پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.