| کد خبر: 18374 |

راه اندازی قطار سریع‌السیر استانبول - آنکارا

تین نیوز | قطار و راه‌آهن سریع‌السیر استانبول- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آنكارا در تاریخ ۲۵‌‌‌‌‌‌‌‌ جولای  ۲۰۱۴ با حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت رجا، مسیر۵۲۳ كیلومتری خود از استانبول تا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آنكارا، در ۹ ایستگاه پولاتلی- آنكارا- اسكی شهر- بوز اویوك- بیله جیك- پاموكوا- ساپانجا- ازمیت-گبزه و پندیك استانبول توقف خواهد داشت.
 
سرعت عملیاتی این قطار كه مسیر ۷ ساعته فعلی را به ۳ ساعت كاهش می‌دهد،۲۵۰ كیلومتر بر ساعت خواهد بود. این مسیر ریلی پرسرعت از ایستگاه پندیك استانبول به ایستگاه مرمره در بخش اروپایی متصل و ارتباط بین بخش اروپایی و آسیا با این كشور را برقرار خواهد ساخت.
 
پیش‌بینی می‌شود این قطار روزانه ۵۰ هزار مسافر وسالانه بیش از ۱۷میلیون مسافر را (تنها در همین خط پرسرعت) جابه‌جا كند. این رقم معادل یك سال جابه‌جایی مسافر شركت رجا در كلیه‌ی خطوط سراسر كشور است.
 
همچنین انتظار می‌رود این قطار سریع‌السیر با هواپیما رقابت كند. این قطار ترجیحات مسافرین برای پرواز بین دو شهر اصلی تركیه را با سرعت بالای خود برآورده خواهد كرد.از سوی دیگر قیمت بلیت این قطار تنها كمی بیش از قیمت بلیت اتوبوس و ارزان‌تر از قیمت بلیت هواپیما خواهد بود كه باعث جذب مسافر بیش‌تر به این قطار خواهد داشت. قیمت بلیت این قطار ۲۵ لیر معادل ۴۰ هزار تومان خواهد بود. این قطار در فاز اول را‌ه‌اندازی روزانه ۶ بار از استانبول و ۶ بار از آنكارا و جمعاً ۱۲بار سیر در روز خواهد داشت.
 
این مسیر پرسرعت ریلی ۵۲۳ كیلومتر طول و حدود ۴۱ كیلومتر تونل دارد. بزرگ‌ترین تونل در این مسیر، چهار هزار و  ۱۴۵متر طول دارد. ۵۲ پل بلند و كوتاه و  ۲۱۲ عدد زیرگذر و روگذر در این مسیر ساخته شده است. بیش از۴۰ میلیون متر مكعب برای ساخت این خط سریع السیر حفاری صورت گرفته است.
 
با توجه به ساخت خطوط پرسرعت و راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در اغلب كشورها به نظر می‌رسد صنعت ریلی كشور برای افزایش توان رقابت با صنعت هوایی و جاده‌ای و افزایش رضایت و تمایل مسافران به سفر با قطار، باید رویكرد ایجاد خطوط ریلی پرسرعت و هم‌چنین افزایش میانگین سرعت قطارهای موجود، اقدامات اساسی به عمل آورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    تین جان! ۲۵ augest / هنوز نیامده!!!!یا تاریخ ذکرشده اشتباه است!! یا متن خبرنیاز به اصلاح دارد!!

  • دون پایه راه آهن 0 0

    تین جان!! اگر اشتباهی که در متن شما وجود دارد و توسط کسی یا شخصی تذکر داده میشود تا نسبت به اصلاح آن مبادرت نمائید وظیفه قانونی و رسانه ای شماست تا بمنظور ارج نهادن به این نکته سنجی مخاطبتان لااقل نه تشکر!!!بلکه کامنت او را درج نمائید. عزت مستدام! تین نیوز: تشکر و چشم!