| کد خبر: 183622 |

مدیرعامل شرکت رجا در مراسم تجلیل از ماموران برگزیده قطار:

◄ ۷۷ واگن به شبکه ریلی رجا اضافه شد

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسمی که به منظور تجلیل از ماموران برگزیده قطارهای این شرکت برگزار شد از افزوده شدن تعداد 77 واگن به شبکه ریلی در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسمی که به منظور تجلیل از ماموران برگزیده قطارهای این شرکت برگزار شد از افزوده شدن تعداد 77 واگن به شبکه ریلی در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسمی که به منظور تجلیل از ماموران برگزیده قطارهای این سازمان و با حضور، رییس هیات مدیره، معاون اجرایی، حجت الاسلام هاشمی‌نژاد مشاور فرهنگی مدیرعامل رجا و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در خصوص اقدامات صورت گرفته این شرکت اظهار داشت: علی‌رغم مشکلاتی که در تامین بودجه وجود داشت از حدود ۲۷‌ماه گذشته توانستیم تعداد واگن‌های خریداری شده جدید خود را تا پایان سال به 50 واگن رسانده و به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم.

وی به بازسازی بیش از 67 واگن فرسوده اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازسازی این تعداد واگن، رجا با تامین بودجه نسبت به خرید 27 واگن دست دوم که در شرایط عالی قرار دارند اقدام کرده است.

رجبی به اضافه شدن تعداد 77 واگن به شبکه ریلی طی دوسال گذشته با تامین منابع اشاره کرد و گفت: با همکاری شما کارکنان شرکت و دیگر اقدامات صورت گرفته زمینه بازسازی و ثبات درآمدی شرکت فراهم شده و قطعا با تلاش بیش‌تر این شرایط به تثبیت بیش‌تری خواهد رسید.

رجبی در ادامه ضمن اعلام خرسندی از راه‌اندازی خط ریلی قزوین-رشت به پرداخت حقوق و ارایه بسته‌های حمایتی به کارمندان شرکت رجا اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته معوقات سایر بخش‌ها نیز پرداخت شوند. ضمن آن‌که در صورت امکان بسته‌های حمایتی جدید نیز توزیع خواهد شد تا با کاهش دغدغه‌های کارمندان تمام بخش‌ها، علاوه بر افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده به مسافران، اهداف رجا نیز در این راستا محقق شوند.

حمیت و همگرایی زمینه رشد و اشتغال می‌شود

درادامه این مراسم علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رجبی مدیرعامل شرکت رجا در بازنگری قانون به‌کارگیری واگن‌های فرسوده خواستار تلاش بیش‌تر کارکنان شد تا با مشارکت  در پروژه‌های شرکت، نقش خود را در حفظ منافع رجا و منافع ملی به خوبی ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: حمیت وهمگرایی بین کارکنان باعث افزایش توان مجموعه در حفظ موقعیت و کار آن‌ها شده  و از افزایش بیکاری در کشور جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تبریک و تقدیر از مهمان‌داران و کارکنان شرکت حمل و نقل ریلی رجا، از  تلاش برای پیشرفت روزافزون رجا تقدیر کرد و گفت: این مراسم به پاس زحمات کارکنانی برگزار می‌شود که شغل آن‌ها به عنوان خدمت‌گزار دارای ویژگی‌ها و لطایف خاصی است.

او با بیان این‌که جمع حاضر به نمایندگی از سایر کارگران و ماموران قطارهای شرکت رجا حاضر شده‌اند و این امر قابل تقدیر است، افزود: مامورانی که در جلسه امروز حاضر نیستند و از آن‌ها تقدیر نشد، به این معنا نیست که آن‌ها قابل تقدیر نیستند بلکه آن‌ها نیز قابل تقدیر هستند و وظیفه مدیران رجاست که همه آن‌ها را خوب ببینند و از آن‌ها تقدیر به عمل آورند.

وی با اشاره به این مطلب که همه باید برای حفظ مجموعه فعالیت خود حمیت داشته باشند، افزود: حمیت به معنای همگرایی و همراهی است و در این میان باید همه تمام همراهی و همگرایی خود را برای حفظ مجموعه رجا بکار گیریم.

دبیرکل خانه کار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که با تحریم‌های اقتصادی همه واحدهای تولیدی و خدمت‌رسان در تهدید انواع مشکلات قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم بسیاری از فرصت‌های شغلی به راحتی  آب خوردن از بین می‌رود و تعداد واحدها با فشارهای اقتصادی و مالی کاسته می‌شود اما با همت و هم‌گرایی بین کارکنان یک مجموعه می‌توان آن واحد و اشتغال کارکنان آن را حفظ کرد.

به گفته وی، فرد شاغلی که با ۳۵ سال سن شغل خود را از دست می‌دهد، دیگر برایش فرصت شغلی فراهم نیست و به خفت و ذلت می‌افتد. پس باید سعی کنید با همت خود مجموعه کاری خود را حفظ کنید چراکه مهم‌ترین رسالت شما خدمت به مردم و حفظ محل کارتان است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مجموعه افرادی که به عنوان مهمان‌دار و ماموران قطار و...  مشغول خدمت‌گزاری در مجموعه رجا هستند، اگر تامین باشند گرانی‌ها و کسری‌های زندگی خود را حین خدمت‌رسانی فراموش می‌کنند و بر خدمات خود می‌افزایند.

محجوب با اشاره به تلاش هیات مدیره رجا برای حفظ این مجموعه و اشتغال کارکنان آن گفت: منتفی شدن خروج واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی که می‌توانست ضربه مالی جدی به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافربری رجا وارد کند، نتیجه تلاش شبانه‌روزی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت رجا است.

او گفت: اگر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل رجا خطر نیستی را احساس نمی‌کردند و آن را دنبال و پیگیری نمی‌کردند، رجا از هم می‌پاشید و زمینه بیکاری شما فراهم می‌شد.

دبیرکل خانه کارگر افزود: جدا از این موضوع پرداخت بخشی از مطالبات شما نتیجه پیگیری‌های اعضای هیات مدیره و مدیرعامل است که این موضوع جای تقدیر بسیار دارد.

ماموران سفیران فرهنگی رجا

هم‌چنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد مشاور فرهنگی مدیرعامل رجا نیز با تاکید بر این‌که در آستانه سال نو باید دل‌ ها نیز خانه تکانی شود به فرازهایی از دعای تحویل سال اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای رفتار کرد که شاهد تغییر و تحول اساسی در اندیشه‌ها و رفتار داخلی باشیم.

وی در ادامه بر رعایت اخلاق و رفتار حسنه تاکید کرد و گفت: نیروهای انسانی قطارها اعم‌از روسا، ترنست‌ران‌ها ومهمان‌داران در صف اول خدمات‌دهی قرار داشته و همواره در معرض دید جامعه و مسافران قراردارند، بنابراین باید با اخلاق و رفتار حسنه الگو و اسوه جامعه باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد به بیانات امام صادق(ع) در زمینه خوشرویی،خوش‌گویی و برخورد خوب با مردم اشاره کرد و افزود: امانت‌داری از صفات خوب بوده و بر آن همواره تاکید شده است که خوشبختانه ماموران رجا به ویژه مهمان‌داران قطارها دارای این صفت نیکو هستند.

وی اظهار داشت: نظم یکی از ویژگی‌های ناوگان رجا بوده به گونه‌ای که تردد منظم و به‌وقت قطارها زمینه آرامش و افزایش رضایتمندی مردم و مسافران را فراهم آورده و موجب افزایش اعتبار این شرکت است.

وی تاکید کرد: در آستانه سفرهای نوروزی که اوج سفرهای ریلی است کارمندان و نیروهای انسانی رجا باید با صبر و متانت میزبان خوبی برای مسافران باشند چرا که آن‌ها پیام آوران مهر، محبت  و صفا هستند.

در این مراسم که با حضور خانواده‌های مأموران برگزیده و مشتریان وفادار رجا برگزار شده بود، از شماری از مأموران قطار در رده‌های مأمور فنی، مهمان‌دار، سرمهمان‌دار، رئیس قطار، ترنست‌ران و مأمور خدمات تقدیر شد.

رجا

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.