| کد خبر: 168899 |

◄ بررسی ایمنی قطارها در کمیسیون عمران مجلس

پس از برگزاری جلسه بررسی ایمنی قطارها با حضور مدیر رجا و راه‌آهن و در حین آن، هیچ نظر روشنی از طرف مجلس یا دولت در حمایت از عدم خروج این واگن‌ها داده نشده و مجلس این موضوع را در دست پیگیری دارد.

تین نیوز

 چهارشنبه نشست بررسی شرایط ایمنی قطارهای مسافری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این نشست مدیرعاملان شرکت‌های راه‌آهن و رجا به‌منظور بررسی شرایط ایمنی واگن‌ها به‌ویژه واگن‌هایی که عمری بالای 30 سال دارند، حضور یافتند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره گفت: بررسی مشکلات شرکت راه‌آهن و استفاده از ظرفیت خطوط

ریلی و شرکت رجا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت رجا دستور کار دوم این کمیسیون بود.

بیوکی

سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: طبق نظر کمیسیون ماده۴ شرکت راه‌آهن مسئول تعیین میزان ایمنی واگن‌هایی است که بسیاری از آنها در کشور به تعمیر نیاز دارند.

موسوی ادامه داد: کمیسیون عمران مشخص کرده که برخی از واگن‌ها در سطح تعمیرات سطح یک یا دو قرار دارند و این موضوع به نسبت سال‌های بهره‌برداری مشخص می‌شود. ازاین‌رو اگر عمر واگن ۳۰ سال باشد باید تعمیرات سطح دو انجام شود و اگر تا ۴۰ سال باشد سطح تعمیرات یک اعمال می‌شود که بنابراین شرایط، بسیاری از واگن‌ها در زمره تعمیرات سطح دو قلمداد می‌شوند.

موسوی بیوکی افزود: تعداد زیادی از قطارها نیز به تعمیر نیاز دارند که بنابر آن، واگن‌ها باید از رده خارج شوند و چون جایگزین کردن آن در حوزه درآمدها نمی‌گنجد شرکت رجا بحران مسافر را در آینده خواهد داشت که به‌این‌ترتیب رغبت مسافران برای استفاده از آن کم خواهد شد.

او با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی نیز به این موضوع از حیث اشتغال و بیکاری کارمندان ورود کرده است، تصریح کرد: مشکلات شبکه ریلی نیز به کمیته تخصصی کمیسیون عمران برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زیرساخت‌ها در این حوزه اصلاح شود زیرا ادامه این رویه، راندمان شبکه ریلی را حداقل تا ۳۰درصد کاهش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت رجا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما دراین‌باره گفت: پس از برگزاری این جلسه و در حین آن، هیچ نظر روشنی از طرف مجلس یا دولت در حمایت از عدم خروج این واگن‌ها داده نشده و مجلس این موضوع را در دست پیگیری دارد.

23رجبی

محمد رجبی اضافه کرد: ما در این نشست به بیان مشکلات خود پرداختیم و مدیرعامل راه‌آهن نیز درباره عدم توانایی راه‌آهن در تامین بودجه و وجود مشکلات مالی این شرکت، نظرات خود را ارائه دادند.

رجبی افزود: رییس کمیسیون عمران مجلس گفتند کمک می‌کنیم که این مشکل حل شود اما قول مساعدتی در این زمینه داده نشد و ما منتظریم تا راه‌آهن و مجلس شورای اسلامی نظر خود را در این مورد بدهند.

نخستین دستور کار این جلسه نیز بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور در حوزه حمل‌ونقل هوایی  معاونان وزیر راه و شهرسازی، سازمان  برنامه و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.