| کد خبر: 254154 |

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد؛

برای اولین بار در هما پارسال بدون بدهی مالی به کارکنان، به اتمام رسید

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با بیان مهم ترین اقدامات سال گذشته، به رویکرد هما در سال جدید اشاره کرد و از توسعه ناوگان، تاسیس مرکز پزشکی هما و استفاده از ظرفیت های نخبگان توانمند خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با بیان مهم ترین اقدامات سال گذشته، به رویکرد هما در سال جدید اشاره کرد و از توسعه ناوگان، تاسیس مرکز پزشکی هما و استفاده از ظرفیت های نخبگان توانمند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مجموعه ایران ایر ابتدا با چالش نیروی انسانی و اندکی ناملایمات صنفی مواجه بودیم که با تقویت مباحث حقوقی و ایجاد مسالمت و همدلی، وضعیت مطلوب و آرامش نسبی حاکم شد.

تفکیک صندوق بازنشستگان

فرزادی پور با بیان جداسازی و تفکیک صندوق بازنشستگان ادامه داد: این اقدام در راستای تکریم و رفاه بازنشستگان گرانقدر انجام شد که از تیرماه ۱۴۰۱ مشکلی در این حوزه رؤیت نشد و چالش های پیشین حل و فصل شدند.

پروازهای بی وقفه عتبات و جام جهانی قطر

وی افزود: پروازهای حج ۱۴۰۱، عتبات، جام جهانی قطر بدون وقفه، پشت سر هم انجام شد.

به گفته فرزادی پور دیگر اقدام قابل توجه، انجام چک سنگین هواپیما  ۳۳۰ برای اولین بار در ایران ایر بود که وارد چرخه عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیگیری سرخط نگه داشتن هواپیماها و استمرار پروازها، گرامیداشت  ۵اسفند با حضور ۵۰۰۰ نفر از کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان در مجموعه وزارت کشور، برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی، هنری با ۲۳۰۰ شرکت کننده در رشته ها و موضوعات مختلف را از جمله اقدامات سال ۱۴۰۱ برشمرد.

وی ادامه داد: جلسات هم اندیشی و هماهنگی با مدیران عامل شرکت های دولتی و نیمه دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای خدمات و پشتیبانی از پروازهای نوروزی نیز برگزار شد.

راه اندازی سایت هما

فرزادی پور تشریح کرد: در سال ۱۴۰۱ سایت هما راه اندازی شد که با استقرار نرم افزار جامع هما، به بحث کنترل درآمدها و شفاف سازی کمک کند؛ همچنین نرم افزار جامع نیروی انسانی هما در دست اقدام است و مراحل نهایی را سپری می کند که سیستم کنترل منابع انسانی نیز در این راستا راه اندازی شده است. از سوی دیگر نرم افزار جامع خدمات فرودگاهی از سوی کارکنان هما طراحی و ارائه شده است که به طور کامل در ایستگاه ها راه اندازی می شود و کنترل شفاف و آنلاین صورت می گیرد.

وی بیان کرد: نرم افزار کنترل داده های پرواز، محصول یک شرکت دانش بنیان نیز تقریبا عملیاتی شده و به بهره برداری رسیده است که مزیت اصلی آن رصد شدن تمام اتفاقات در سیر پروازی بوده و قابل دانلود و دریافت است. این قابلیت کمک می کند موانع موجود شناسایی شود که اشکال فنی، قصور خلبان و سایر موارد به وضوح مشخص می شود که گام بلندی در راستای نیازسنجی این صنعت و بهبود آموزش است که با ارتقای سطح آموزشی، خلأها و مشکلات موجود تا حد امکان پوشش داده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ برای اولین بار، بدون هیچگونه بدهی مالی به کارکنان، به اتمام رسید.

برنامه ریزی توسعه ناوگان در سال جدید  

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه های پیش رو برای سال جدید اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، رویکرد توسعه ناوگان را در پیش داریم، همچنین ارتباط مستمر با دانشکده های مختلف در راستای برگزاری دوره های تخصصی آموزشی مختلف و متعدد و همینطور دوره های مدیریت هوانوردی مدنظر قرار گرفته است.

مرکز پزشکی هما

وی به پیگیری و راه اندازی کامل مرکز پزشکی هما با سه رویکرد اشاره کرد و گفت: این مرکز به منظور چکاپ و بررسی وضعیت سلامت خلبانان، ایجاد مرکز طب کار هوایی و اورژانس هوایی تأسیس می شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خاتمه به راه اندازی OCC (مرکز فرماندهی و کنترل پرواز) اشاره کرد و افزود: طراحی ساختمانی انجام شده و این مرکز پیش از این به شکل سنتی اداره شده است و تفکیک دسترسی ها صورت نگرفته است اما در نسخه جدید، این مرکز تمام وقت و شبانه روزی با حضور یک نماینده با صلاحیت کامل، مانیتورینگ را انجام می دهد و مقاصد هدف را رصد می کند.

استقبال از جذب نخبگان توانمند

وی ادامه داد: از سوی دیگر در سال ۱۴۰۲ پروازهای حج از اهمیت بسزایی برخوردار است که سلسله جلسات آن برگزار شده است.

فرزادی پور به استفاده از نخبگان توانمند در قالب طرح سربازی در هما اشاره کرد و گفت اولویت با دانشکده صنعت هوانوردی است و اگر جذب صورت بگیرد از این نیروها استفاده می شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: در پی آنیم که میان همه شرکت های هواپیمایی تعامل مثبت ایجاد شود تا با به اشتراک گذاری تمام ظرفیت ها، خروجی بهتری صورت بگیرد.

گفتنی است دیروز ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، دومین هواپیمای ایرباس A319 به چرخه پروازی بازگشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.