| کد خبر: 238702 |

◄ اعلام شرایط جدید پذیرش مسافر از ایران

انتشار سویه جدید کرونا، شرایط ورود مسافران به کشور‌های کویت، هندوستان و قطر را از مبدا ایران تغییر داد.

تین نیوز

انتشار سویه جدید کرونا، شرایط ورود مسافران به کشور‌های کویت، هندوستان و قطر را از مبدا ایران تغییر داد.

به گزارش تین نیوز، با تشدید تدابیر ویژه فرودگاهی هم‌زمان با ورود سویه اومیکرون به کشور و کنترل و نظارت ایران بر پرواز‌های خارجی به‌منظور جلوگیری از شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور، سایر کشور‌ها نیز مقررات خود برای پذیرش مسافر از ایران را اعلام کردند.

روابط عمومی هواپیمایی هما امروز اعلام‌کرد: مسافران با ملیت یا اقامت کویت و مسافران دارای روادید می‌توانند با داشتن شرایط جدید به این کشور سفر کنند.

بر این اساس، مسافران بالای ۱۸ سال باید دارای کارت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون باشند و از آخرین نوبت تزریق آنان ۱۴ روز گذشته باشد. مسافران تا ۱۶ سال که والدین آنان با شرایط فوق واکسینه شده باشند نیز می‌توانند به همراه والدین خود بدون کارت واکسن سفر کنند. همچنین مسافران ۱۶ تا ۱۸ سال پس از ورود و انجام غربالگری، در صورت تشخیص پزشک، به هزینه مسافر در هتل قرنطینه خواهند شد.

در اطلاعیه هواپیمایی ایران ایر آمده است: مسافران دارای کارت واکسن اسپوتنیک یا سینوفارم یا سینوواک یا اسپایکوژن با شرط دریافت یک نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون نیز می‌توانند به کشور کویت سفر کنند. همچنین مسافرانی که ۹ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد، باید دوز تکمیلی را دریافت کرده باشند.

برپایه این گزارش، همه مسافران بالای ۶ سال در پرواز‌های ورودی به کویت باید آزمایش PCR را در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

کشور هندوستان نیز با تغییر در پذیرش مقررات مربوط به ورود مسافر علام کرده است که همه مسافران بالای پنج سال در پرواز‌های ورودی به هندوستان باید قبل از پرواز آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران را انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

همچنین از همه مسافران در زمان ورود تست PCR به هزینه مسافر گرفته می‌شود و هزینه تست برای هر مسافر ۶۰۰ روپیه است. مسافران پس از ورود به این کشور باید به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه خانگی کنند.

روابط عمومی هما، همچنین اطلاع داد که قطر نیز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شرایط جدید سفر به این کشور را اعلام کرده است. بر این اساس دریافت تایید از سایت https://www.ehteraz.gov.qa قبل از انجام سفر برای همه مسافران به غیر از مسافران دارای ملیت یا اقامت قطر الزامی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.