| کد خبر: 228650 |

◄ اسلامی: ایران ایر را از لیست خصوصی سازی خارج کردیم

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد به دلیل اینکه شرایط خصوصی سازی ایران ایر مهیا نبود آن را از لیست خصوصی سازی خارج کردیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد به دلیل اینکه شرایط خصوصی سازی ایران ایر مهیا نبود آن را از لیست خصوصی سازی خارج کردیم.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه سازمان برنامه بودجه که اواخر سال گذشته با کمک مالی به ایران ایر موافقت کرده بود به چه میزان به «هما» کمک مالی کرد، توضیح داد: در آن موضوع بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح بود که بخشی از کمک مالی، شب عید به «هما» پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: مابقی را در غالب‌  سازکارهایی که با سازمان برنامه‌وبودجه در حال مذاکره هستیم دنبال می‌کنیم تا بتوانیم یک وضعیت متفاوتی را در ایران ایر پایه‌گذاری کنیم.

محمد اسلامی در رابطه با این سؤال که آیا دولت برنامه‌ای را برای تجدید ساختار ایران ایر دارد، بیان داشت: ایران ایر یکی از ثروت‌های ملی ما است و چندین سال در مسیر خصوصی‌سازی قرار گرفته بود اما به دلیل اینکه شرایط  خصوصی‌سازی این شرکت مهیا نبود با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در نهایت با موافقت دولت ایران ایر را از لیست خصوصی‌سازی خارج کردیم.

او تأکید کرد که اگر «هما» در این شرایط خصوصی‌سازی می‌شد لطمه جدی می‌دید، گفت: ما این شرکت را از لیست خصوصی‌سازی خارج کردیم تا  بتوانیم بازمهندسی فنی، حقوقی و مدیریتی انجام بدهیم به‌گونه‌ای که به یک شرکت چابک و کارآمد تبدیل شود و در قالب یک هلدینگ هر بخشی از آن بتواند به صورت یک شرکت، درآمد-هزینه ای عمل کند.

اسلامی ضمن بیان این مسئله که با نوسازی ساختاری و کیفی سازی سرمایه‌های انسانی «هما» می‌تواند به بازدهی بیشتری برسد، تصریح کرد: اگر در «هما» اصلاحات ساختاری حقوقی، مالی و مدیریتی انجام نشود با خصوصی‌سازی از بین خواهد رفت از همین رو دولت با خروج ایران ایر از لیست خصوصی‌سازی موافقت کرد و ما هم فرصت گرفتیم تا این تغییرات را بتوانیم انجام دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.