| کد خبر: 209547 |

دلیل باطل شدن پرواز «هما» به رم چه بود؟

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مسافران، علت باطل شدن پرواز «هما» عنوان کرد.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مسافران، علت باطل شدن پرواز «هما» عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام «هما»،  عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط برخی از مسافران و لزوم اجرای دستورات وزارت بهداشت، علت باطل شدن پرواز رم به تهران روز جمعه، ۲۹ فروردین‌ماه «هما» است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، ضمن عذرخواهی از مسافران گرامی این پرواز، عنوان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و قطع پروازهای اکثر شرکت‌های هواپیمایی، بسیاری از هم‌وطنان خارج از کشور از جمله دانشجویان درخواست بازگشت به کشور را نموده‌اند.

بر اساس درخواست‌های وزارت امور خارجه و تائید وزارت بهداشت، «هما» جهت بازگرداندن هم‌وطنان عزیز، چند پرواز یک‌طرفه به برخی کشورها را برقرار نموده است.

در خصوص برقراری پرواز رم به تهران نیز پس از درخواست و پیگیری سفارت ایران در ایتالیا و موافقت و صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، یک پرواز در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه از رم به تهران انجام شد و طی آن تعدادی از دانشجویان به کشور بازگشتند. متأسفانه به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران این پرواز و عدم تمکین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه‌ای، مسئولان بهداشتی کشور برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های آن‌ها و شهروندان ایرانی تصمیم به لغو پرواز روز جمعه گرفتند. 

همچنین در خصوص نشر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر درخواست کشور ایتالیا جهت برقراری پرواز رایگان توسط این کشور و بازگرداندن هم‌وطنان ایرانی و یا صدور مجوز پرواز از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا مشروط بر انجام پرواز رایگان توسط «هما» نیز به اطلاع می‌رساند این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد. صدور مجوز انجام یک پرواز بین‌المللی در حدود اختیارات شرکت‌های هواپیمایی نبوده و سازمان هواپیمایی کشوری متولی صدور مجوز است. همچنین انجام این پروازها که در مسیر رفت بدون مسافر انجام می‌شود برای «هما» به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداشته و صرفاً جهت کمک به هم‌وطنان و عمل به مسئولیت اجتماعی انجام می‌پذیرد.

گفتنی است با توجه به‌ضرورت اجرای دستورات وزارت بهداشت جهت حفظ سلامتی هم‌وطنان، در صورت صدور مجوز، این پرواز برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.