| کد خبر: 197530 |

◄ جزئیات سود عملیاتی ۴۱ میلیارد تومانی «هما» در سال گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی از سود عملیاتی ۴۱ میلیاردی «هما» برای اولین بار در سا‌ل‌های گذشته خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از سود عملیاتی ۴۱ میلیاردی «هما»  برای اولین بار در سا‌ل‌های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شهرام آدم نژاد در توضیح سود عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما عنوان کرد: منظور از سود عملیاتی سود حاصل از فعالیت‌های عملیاتی شرکت است که فعالیت‌های اصلی شرکت را تشکیل می‌دهند. فعالیت‌های عملیاتی فعالیت‌های هسته‌ای و مکرر شرکت است که در اساسنامه به آن اشاره شده است.

وی در ادامه افزود: سود عملیاتی، از دیدگاه تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، سود عملیاتی معنی‌دارترین عدد در صورت سود و زیان شرکت است و شاخص اصلی قضاوت در مورد عملکرد مالی کسب و کار است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی سالیان گذشته توانسته است نقطه سر به سر عملیاتی را پشت سر بگذارد و به سود عملیاتی به میزان 41 میلیارد تومان برسد. گفت: این عدد در سال گذشته  به میزان 226 میلیارد تومان منفی بود. این مهم به علت عواملی چون ایجاد نقاط پروازی جدید (6مسیر)، استفاده بهینه از ناوگان موجود و مدیریت هزینه‌ها محقق شده است. 

آدم نژاد تصریح کرد: گرچه این رقم کوچک است اما اتفاق مهمی است و با توجه به  سهم بالای هزینه‌های ثابت از کل هزینه‌ها، امکان استفاده از اهر‌های عملیاتی شرکت در جهت رشدهای چندبرابری سود همزمان با افزایش فروش را فراهم می‌کند.

بر اساس گفته وی، البته رقم سود خالص شرکت منفی است که عمدتا به دلیل هزینه های مالی و سایر هزینه های غیرعملیاتی است. این رقم در صورت سود و زیان سال 1397 شرکت درج شده است. البته در گزارش حسابرس مستقل شرکت که مشروط است، موضوع احتساب کامل هزینه‌های اکچوئری (صندوق بازنشستگی) به عنوان یکی از بندهای شرط ذکر شده است اما این بند در صورت‌های مالی سال‌های گذشته شرکت نیز وجود داشت و در آن سال ها زیان هم وجود داشت. 

او گفت: علاوه بر این هزینه‌های صندوق بازنشستگی در صورت سود و زیان، بنابر ماهیت، در سرفصل هزینه های غیرعملیاتی طبقه بندی شده است. سایر موارد چون دو فرودگاهی بودن و پروازهای تکلیفی و غیره نیز همگی در بهای تمام شده خدمات و هزینه های عمومی اداری و فروش آمده است و با احتساب آنها سود عملیاتی حاصل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    آب كه سر بالا بره غورباقه ابو عطا مي خواند

    عزيز دل برادر فريب اين آمارهاي كذايي را نخوريد شركتي كه تا خرخره دستش تو جيب بيت المال و صندوق توسعه ملي است ضرر و زيان مشخصي ندارد چه رصد كه بتوان با بازي با ارقام برايش سود عملياتي تعريف كرد