| کد خبر: 186835 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ بدهی‌های «هما» به فرودگاه ترکیه، مدیریت می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی به بدهی‌های هما به فرودگاه ترکیه خبر داد و گفت: قرار است مشکل را مدیریت تهاتری کنیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع بدهی‌های «هما» به فرودگاه ترکیه، گفت: با مذاکراتی که انجام شد؛ قرار است این مشکل را مدیریت تهاتری کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: امکان بارگیری ناوگان خالی ایرانی از بنادر ترکیه که قرار است بسیاری از بارهای ایرانی را بیاورند از جمله تفاهماتی است که انجام شد.

وی در ادامه افزود:  در بخش هوایی قرار شد محدودیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد با مساعدت طرفین حل شود.

آدم‌نژاد در پاسخ به این سؤال که دقیقه چه مشکلاتی در بخش هوایی وجود داشت، توضیح داد: به عنوان مثال مشکل دفاتر ایران‌ایر در فرودگاه جدید استانبول یا اینکه ایران‌ایر به فرودگاه‌های ترکیه بدهی دارد که این موضوع چالش‌هایی را به وجود آورده بود که قرار شد حل شود.

او گفت: خوشبختانه در جلسه‌ای که وزیر راه و شهرسازی با همتای ترکیه‌ای خود داشتند به یک درک متقابل از خواسته‌های یکدیگر رسیدند.

او در توضیح این مسئله که آیا تحریم‌ها این مشکلات را برای ایران‌ایر به وجود آورده است، تصریح کرد: در این رابطه موضوعاتی را اعلام کرده‌اند اما اینکه واقعاً به خاطر تحریم باشد، کاملاً شفاف نبود.

آدم‌نژاد گفت: «هما» از یک طرف به فرودگاهای ترکیه بدهی داشت و از سوی دیگر به دلیل مشکلات نقل و انتقال پول از برخی از ایرلاین‌ها طلب داشت و آن‌ها می‌گفتند نمی‌توانند برای انتقال پول روشی پیدا کنند. حالا امکانی که ایجاد شده این است که سعی داریم از همین رو روش این بدهی را به نوعی مدیریت تهاتری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع رانندگان زندانی ایرانی در ترکیه افزود: در این زمینه برای آنکه ساختار کنترل بین همه آن‌ها ایجاد کنیم، موارد را جدی دنبال می‌‌کنیم و یک مورد مهم‌تر در این‌باره هم‌ پیوستن ایران به موافقت‌نامه اروپایی حمل‌ونقل کالا (ADR) است.

او توضیح داد: راننده محکوم به اعدام در زندان‌های ترکیه نداریم.

به گفته او ؛ به دلیل نبود قرنطینه در برخی از ساعات، مشکلاتی برای تردد کامیون‌ها ایجاد شده بود که در این زمینه طرف ترکیه‌ای، نظر مساعد خود را برای رفع مشکل اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.