| کد خبر: 171131 |

مدیرعامل هواپیمایی هما:

◄ همکاری فرانسه و ایتالیا برای تحویل 5 فروند هواپیمای ATR

مدیرعامل هواپیمایی هما در تشریح ورود این پنج فروند هواپیمای ای‌تی‌آر، گفت: ما نیز علی‌رغم ابطال مجوز فروش هواپیما به ایران، توانستیم با مذاکرات طولانی با مقامات اروپایی به‌ویژه ایتالیایی و فرانسوی و نیز مدیران ATR، مجوز ورود این پنج فروند را به ناوگان هما دریافت کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل هواپیمایی هما در تشریح ورود این پنج فروند هواپیمای ای‌تی‌آر، گفت: ما نیز علی‌رغم ابطال مجوز فروش هواپیما به ایران، توانستیم با مذاکرات طولانی با مقامات اروپایی به‌ویژه ایتالیایی و فرانسوی و نیز مدیران ATR، مجوز ورود این پنج فروند را به ناوگان هما دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرزانه شرفبافی در مراسم ورود پنج فروند هواپیمای ای‌تی‌آر با بیان این‌که بسیار خوشحالم که با نهایت دقت و تلاش متخصصان تیم مذاکره‌کننده و عملیاتی هما، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و بسیاری از نهادهایی که در تحویل این هواپیماها به ما کمک کردند، این تعداد هواپیما بدون سوخت‌گیری در هیچ کشوری هواپیماها مستقیم از شهر تولوز فرانسه به کشور عزیز ایران آمدند، گفت: این کار بس عجیب، نوآورانه بود که باید برای آن از همه‌کسانی که با ما همکاری و همراهی کردند تشکر و قدردانی کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: فرود این پنج فروند هواپیما امروز نشان داد که  ما می‌توانیم. ما در جلسات کارشناسی و متعددی که برای خرید هواپیما داشتیم برخی به ما من گفتند که «می‌خواهی چکار کنی؟ مگر راه‌حلی وجود دارد؟» بنده در پاسخ به این سوال گفتم که یا ما راهی خواهیم یافت و یا راهی خواهیم ساخت و امروز همان صحبت به نتیجه رسید.

مدیرعامل هما به جمله‌ای از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: راه جمهوری اسلامی ایران بن‌بست ندارد و این موضوع را ما در همین روز به جهانیان نشان دادیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۸ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد امسال مهلت ۱۰ روزه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های اروپایی داده شده بود تا قراردادهای خود را با ایران به نتیجه برسانند اما ما نیز علی‌رغم ابطال مجوز فروش هواپیما به ایران، توانستیم با مذاکرات طولانی با مقامات اروپایی به‌ویژه ایتالیایی و فرانسوی و نیز مدیران ATR، مجوز ورود این پنج فروند را به ناوگان هما دریافت کنیم.

شرفبافی ضمن ابراز امیدواری برای تحویل هواپیماهای بیش‌تر عنوان کرد: اعطای مجوزهای خاص به این پنج فروند هواپیما نشان داد اگر اروپا بخواهد، می‌تواند از همه شرکت‌ها و سرمایه‌گذار اروپایی در ایران حمایت کند.

 مدیرعامل هما از همکاری شرکت ایتالیایی و فرانسوی ای‌تی‌آر برای تحویل این هواپیماها خبر داد و افزود: امیدوارم بتوانیم تعداد دیگری از این هواپیماها را بگیریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.