| کد خبر ۳۱۰۴۹۲
کپی شد

◄ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بزرگراه خاش–سراوان؛ سیستان و بلوچستان در مسیر تحول زیرساختی

۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه خاش–سراوان هزینه شد؛ تکمیل مسیر نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. سیستان و بلوچستان با پروژه های ریلی و بزرگراهی در مسیر اتصال شرق کشور به آب های آزاد قرار دارد.

۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بزرگراه خاش–سراوان؛ سیستان و بلوچستان در مسیر تحول زیرساختی
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: تاکنون ۳۰ کیلومتر بزرگراه خاش–سراوان با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و برای تکمیل این مسیر ارتباطی به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ پروژه ای که نقش مهمی در توسعه شرق کشور و رونق مبادلات مرزی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی پارسی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در جریان بازدید وزیر دادگستری و معاونان وزارت راه از عملیات ساخت بزرگراه خاش–سراوان گفت: این مسیر یکی از شریان های حیاتی شرق کشور است که تکمیل آن می تواند موجب افزایش دسترسی به بازارهای فرامرزی، رونق تجارت مرزی و بهبود شرایط حمل ونقل شود.

وی افزود: تاکنون برای ساخت ۳۰ کیلومتر این بزرگراه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای بهره برداری از ۲۰ کیلومتر دیگر در سال جاری به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به گفته پارسی، اداره کل راه و شهرسازی استان با بسیج تجهیزات و نیروها تلاش دارد این پروژه کلیدی را با سرعت بیشتری به مرحله بهره برداری برساند.

در همین زمینه، منصور بیجار استاندار سیستان و بلوچستان نیز در بازدید از پروژه های عمرانی استان گفت: با تخصیص اعتبارات بی سابقه، استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. وی افزود: در دو سال آینده حدود ۳۰۰ کیلومتر از کریدور شمال–جنوب تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

یکی از مهم ترین پروژه های استان، خط ریلی چابهار–زاهدان است که بندر چابهار را به شبکه ریلی کشور متصل می کند. هدف گذاری شده این اتصال ریلی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از اجرای سه کریدور شرق–غرب خبر داد و گفت: مسیرهای زاهدان–خاش و ایرانشهر–نیکشهر–چابهار در دست اجرا هستند و پیش بینی می شود کل کریدور شمال–جنوب ظرف دو تا سه سال آینده تکمیل شود.

به گفته مسئولان، اجرای این پروژه های عظیم زیرساختی سیستان و بلوچستان را به کانون اصلی ترانزیت و اتصال شرق کشور به آب های آزاد تبدیل خواهد کرد؛ تحولی که علاوه بر توسعه اقتصادی استان، نقش مهمی در تسهیل ارتباط با کشورهای همسایه شرقی و بازارهای منطقه ای دارد.

پروژه بزرگراه خاش–سراوان و کریدورهای شمال–جنوب و شرق–غرب، بخشی از تحول زیرساختی سیستان و بلوچستان است که با تکمیل آن، استان به محور اصلی ترانزیت و تجارت منطقه ای تبدیل خواهد شد. تأمین به موقع اعتبارات می تواند این مسیر را به یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور بدل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.