| کد خبر: 269330 |

◄ عمده خسارات سیل مربوط به زیرساخت های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عمده مشکلاتی که سیل در جنوب استان به بار آورده در حوزه زیرساختی بوده به طوری که پل ها و بخش زیادی از جاده ها تخریب شده است.

تین نیوز

محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار کرد: اگر بعد از بارندگی در جایی مشکلی پیش می آید به این معنا است که ما قانون طبیعت را به هم زدیم یا اشکالی در حوزه های زیرساختی وجود دارد که به سرعت باید برطرف شود.

به گزارش تین نیوز و به نقل از استانداری سیستان و بلوچستان، کرمی با بیان اینکه از روز اول، بارندگی ها از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود، افزود: همه برنامه ریزی ها انجام شده بود و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی ها انجام شد، همچنین همه دستگاه ها به حالت آماده باش درآمدند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مردم در این ایام بسیار کمک کردند و به کمک قایق و یا ماشین های شخصی شان برای توزیع اقلام بین سیل زدگان پای کار آمده بودند.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر سبب قطع برق، تخریب جاده و مختل شدن آب رسانی در برخی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده بود، گفت: برای خارج کردن مردم از این بحران همه دستگاه ها پای کار بودند، بخشی از محصولات کشاورزی و باغات در قصرقند، نیکشهر و زرآباد آسیب دیده، همچنین بندسارها نیز در این مناطق دچار آسیب شده که حتماً باید تعمیر شود.

کرمی بیان کرد: اقداماتی باید انجام شود که اکنون مطالعات آن شروع شده که از بالادست از داخل ارتفاعات تا پایین به شیوه ها و روش های مختلفی آب پایدار شود تا از این آب در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان می گویند چاه ها دچار مشکل شده است، گفت: ما باید این آب را به گونه ای داخل زمین تزریق کنیم تا در طول تابستان بتوان از آن استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: قبلاً مردم محلی از هوتک ها استفاده می کردند که بخشی از هوتک ها را باید توسعه داد و چیزی شبیه چاه نیمه و مجموعه بزرگ تری ایجاد کنیم، چون هزینه آن کمتر از سد است، اما می تواند آب را تا حدی نگه دارد.

وی گفت: عمده مشکل در حوزه زیرساختی است به طوری که پل ها و بخشی از جاده ها تخریب شده این موضوع بسیار مهم است که یکی از دغدغه های مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین است که وضعیت راه های ارتباطی به سامان برسد.

کرمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سیلاب اخیر زمین های کشاورزی مردم آسیب زیادی دید، باید برای توسعه کشاورزی اقدامات خوبی در این منطقه انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.