| کد خبر: 196182 |

رشد ۸۵درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان

صادرات کالا از این استان در پنج ماهه نخست امسال به ارزش بیش‌از ۳۹۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد۸۵ درصدی داشته است.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان در پنج ماهه نخست امسال به ارزش بیش‌از ۳۹۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد۸۵ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نادر میرشکار اظهار داشت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در پنج ماهه نخست سال‌جاری به وزن ۵۹۹ هزار و ۸۸۱ تن به ارزش ۳۹۷ میلیون و ۸۱۳هزار و ۲۰۹ دلار بوده است.

وی ادامه داد: میزان صادارت در این مدت از گمرکات سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۶۵۱هزار و ۸۶۷ دلار و از بازارچه‌های مرزی این استان نیز به ارزش ۲۹۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سهم صادرات از گمرکات ۲۶درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان۷۴درصد است.  

وی اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

میرشکار مهم‌ترین اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان را مصالح ساختمانی(سیمان) گاز، خرما، هندوانه، گوجه‌فرنگی و صیفی‌جات عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است. 

علاوه بر این بازارچه‌های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان‌های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده‌سازی قرار دارند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.