بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

امضای بیش از ۴۰ توافق‌ نامه با کشورهای خارجی در حوزه حمل‌ ونقل هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از امضای بیش از ۴۰ توافق نامه با کشورهای خارجی در حوزه حمل ونقل هوایی طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با روسیه به عنوان یکی از کشورهای صاحب فناوری حوزه هوانوردی تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

امضای بیش از ۴۰ توافق‌ نامه با کشورهای خارجی در حوزه حمل‌ ونقل هوایی
تین نیوز |

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از امضای بیش از ۴۰ توافق نامه با کشورهای خارجی در حوزه حمل ونقل هوایی طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با روسیه به عنوان یکی از کشورهای صاحب فناوری حوزه هوانوردی تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

ورود ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور

شرکت های هواپیمایی حق گران فروشی ندارند

درخواست از سران قوا برای ورود به مسأله تعیین نرخ بلیت هواپیما

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم که صبح امروز سه شنبه ۱۹ تیرماه دز ساختمان دادمان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هوایی به دلیل اینکه در لبه فناوری قرار دارد و مردم پایه است و اخبار آن در کسری از ثانیه در دنیا مخابره می شود حائز اهمیت است.

وی افزود: حمل و نقل هوایی یکی از مولفه های توسعه یافتگی است و بعد از جنگ جهانی دوم، کشورهای ابرقدرت برای تهدید کشور هدف، تحریم ها را ابتدا بر حوزه زیرساخت های هوایی تحمیل می کنند. همانند ایران که در ۴۳ سال گذشته تحت سخت گیرانه ترین تحریم ها برای حوزه هوایی غیر نظامی قرار گرفت.

محمدی بخش با بیان اینکه پیشران پیشرفت، حمل و نقل است و راهبردی ترین حوزه، حمل و نقل هوایی است که در همه موارد به صنعت کمک کرده است، گفت: بخش هوایی نیاز به شناخت دقیق و عمیق دارد که در سنوات مختلف گزارش عملکرد آن ارائه شده و نیاز است تا نقش آفرینان این صنعت شناسایی شوند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به اهمیت دو مقوله امنیت و ایمنی اشاره کرد و گفت: در بخش هوایی این دو مقوله در سه سال گذشته در عالی ترین سطح با سخت گیری و نظارت کامل انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به معرفی نقش آفرینان صنعت هوانوردی پرداخت و گفت: کمیته دائمی فضای کشور، کمیته امنیتی صنعت هوانوردی ذیل شورای عالی امنیت ملی، شرکت های هواپیمایی و بالگردی، مراکز ساخت و طراحی و تولید، مراکز طراحی، دانشگاه ها و آموزشگاه، شرکت های دانش بنیان و شرکت های تولید کننده، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، ورزش های هوایی و... نقش آفرینان این صنعت به شمار می روند.

محمدی بخش افزود: ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی در ایران پرواز انجام می دهند و دستگاه های بین المللی با ایران همکاری و هماهنگی کامل دارند.

وی با اشاره به تهدیدات صنعت هوانوردی غیر نظامی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: صنعت ما در آن سال، شرایط حاد کرونا، شرایط نا مناسب اقتصادی شرکت های هواپیمایی و ناوگان زمین گیر که از ۲ تا ۳۰ سال زمین گیر بودند، مواجه شد. همچنین خروج متخصصین این حوزه از کشور، تشدید تحریم های ظالمانه، حملات سایبری متعدد، قیمت بلیت، تاثیر روانی حادثه هواپیمای اوکراینی از جمله موضوعات دست و پا گیر صنعت هوانوردی بود.

محمدی بخش تاکید کرد: در صنعت هوانوردی باید برنامه ریزی با قابلیت اجرایی برگرفته از خرد جمعی و ظرفیت دانشی بر گرفته از شناخت تهدید، فرصت و ظرفیت ها انجام شود که در این دولت ۴ راهبرد تاب آوری، نوسازی ناوگان، تامین قطعه و ساخت هواپیمای بومی سر لوحه کار حوزه حمل و نقل هوایی قرار گرفت.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز شاهد حضور شرکت های خارجی هستیم و بیش از ۴۰ توافقنامه با کشورهای مختلف به امضا رسید. همچنین تفاهم نامه با کشور روسیه به عنوان یکی کشورهای صاحب فناوری در حوزه هواپیمایی امضا شد.

وی افزود: به منظور نشان دادن وجود هماهنگی میان بخش نظامی و غیر نظامی به سازمان های بین المللی هوانوردی یک دوره آموزشی برگزار شد که بازخورد مطلوبی حاصل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این دوره، از آمریکا به خاطر جلوگیری از حق مسلم ایران در بهره برداری از دانش هوانوردی شکایت مطرح شد. همچنین انجام ممیزی و نظارت ایکائو و عضویت در صلاحیت پروازهای ایکائو، جابه جایی دانشجویان ایرانی از اوکراین، تعمیر و اورهال هواپیماهای غیر ایرانی در ایران نیز در این دوره میسر شد که قبلاً محتاج متخصصان خارج از کشور بودیم اما امروز در حوزه آموزش و اورهال با بهره مندی از توان داخلی و شرکت های دانش بنیان این مهم انجام می شود.

وی در ادامه به بازسازی و بهره برداری از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد و افتتاح فرودگاه تنب بزرگ اشاره کرد و افزود: ساخت هواپیمای سیمرغ، هماهنگی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت.

محمدی بخش یادآور شد: ۱۳ هزار پهپاد توسط شرکت های غیر نظامی در حال ارائه خدمات به بخش های مختلف و صنایع کشور هستند و ۲۷۰ فروند هواپیمای سبک و آموزشی نیز جایگاه ویژه ای در این حوزه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دچار اشکال جدی شده بود اما با انتقال صندوق بازنشستگی، امروز شاهد حضور «هما» به عنوان یک شرکت با تراز بین المللی هستیم که عملیات مهم را با دقت و سرعت عالی انجام می دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: امروز بیش از ۲۰۰۰ قطعه هوایی با تیراژ بالای ۳۰۰ هزار در راستای ارتقای تاب آوری و جایگاه تعمیراتی در حال تولید است. همچنین بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و بالگَرد به ناوگان اضافه شده است که ۵۵ فروند آن عملیاتی شده است و باقی در حال تعمیر و اورهال هستند.

وی بیان کرد: مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما هم اکنون با ۳ شیفت در حال فعالیت هستند که آمارهای نوروز و حج و اربعین بیان گر این اتفاق است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه پاسخ

    آقای محمدی بخش گرامی ، لطفا اطلاعات این ۴۰ توافقنامه را در اختیار رسانه ها و جراید کثیر الانتشار قرار دهید! البته توافقنامه معمولا اعتبار اجرائی ندارد جناب رئیس!