| کد خبر: 222264 |

سازمان هواپیمایی: تست کرونا برای مسافران اجباری نیست

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص تست منفی کرونا برای مسافران حمل ونقل هوایی، شامل همه مسافران نمی‌شود بلکه مربوط به افرادی است که قبلا به دلیل علائم کرونا، تست داده‌اند و تست آنها مثبت بوده است.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص تست منفی کرونا برای مسافران حمل ونقل هوایی، شامل همه مسافران نمی‌شود بلکه مربوط به افرادی است که قبلا به دلیل علائم کرونا، تست داده‌اند و تست آنها مثبت بوده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس گزارش روز سه شنبه سازمان هواپیمایی، ‌این افراد موظفند برای بهره‌مندی از سفر، پس از طی دوران نقاهت و سلامتی کامل به مراکز معتبر وزارت بهداشت مراجعه کرده و پس از تست دوباره کرونا، نتیجه منفی بودن را ، هنگام استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی به همراه داشته باشند.

بر اساس این گزارش، همه مسافران پروازهای داخلی ملزم به ارایه نتیجه تست منفی کرونا نیستند و ارایه تست منفی برای افرادی که مبتلا نیستند،جنبه عمومی نداشته و نیازی به ارایه مدارک ندارند.

به گزارش ایرنا،‌ «محمدرضا کریمیان» معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  با تشریح شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط پاندمی جهانی کرونا گفته بود؛ به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کووید ١٩، تمامی مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از ١٥مرداد ١٣٩٩ (پنجم آگوست ٢٠٢٠) می بایست به هنگام ورود نتیجه منفی آزمایش تشخیص ویروس کرونا (PCR) را با اعتبار حداکثر ٩٦ ساعت از کشور مبدا ارائه کنند.

به گفته وی، مسافران علاوه بر تکمیل فرم خوداظهاری سلامت، باید حداکثر ٩٦ ساعت قبل از ورود به ایران نسبت به انجام تست PCR اقدام کرده و جواب منفی تست به زبان انگلیسی و با تایید مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبدا را هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل دهند.

به گفته کریمیان، از مسافران با تابعیت ایرانی نیز در صورت به همراه نداشتن تست کووید ۱۹، آزمایش گرفته شده و تا تعیین نتیجه، به مدت ۴۸ ساعت در قرنطینه نگهداری خواهند شد و هزینه انجام تست کرونا و اقامت در محل قرنطینه، به طور کامل بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در صورت مثبت بودن آزمایش‌های تشخیص ویروس، فرد مبتلا به مراکز درمانی منتقل خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.