◄ جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد
روابط عمومیها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و افکارسنجی از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و سیاستگذاریها را کاهش دهند.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد گفت: روابط عمومیها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و افکارسنجی از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و سیاستگذاریها را کاهش دهند.
به گزارش تین نیوز از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت؛ روز ارتباطات و روابط عمومی افزود: روابط عمومیها که حلقه ارتباطی میان شهرداریها، شوراها و افکار عمومی محسوب میشوند، باید از طریق ابزارهای ارتباطی و روشهای جدید افکارسنجی در فضای شبکهای و رسانهای امروز که کاربران متعددی در آن مشغول فعالیت هستند از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و برنامهریزی ها و سیاستگذاری ها را کاهش دهند و موفقیت و اثرگذاری در این فضای جدید و پرتلاطم قطعا نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است.
وی تصریح کرد: روابط عمومیهای دانش بنیان ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدها و با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرایند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع میکنند.
جمالی نژاد ادامه داد: در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، جایگاه روابط عمومیها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امور آگاه سازی و امیدآفرینی، پاسخگویی به انتظارت و مطالبات مردمی، فراهم کردن فضایی مناسب برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمانها و ایجاد سرمایه اجتماعی در زمینه فعالیت های صورت گرفته، انکارناپذیر است و روز ارتباطات و روابط عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامه ها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افقها و چشم اندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامههای موثر در فضای شبکهای و رسانهای امروز برای ایجاد تحول در مدیریت شهری، برنامهریزی برای تحقق عملی روابط عمومیهای دانش بنیان در شهرداریها و شوراهاست، افزود: این ساختار با بهکارگیری موثر فناوریهای پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، بهرهگیری از ایدههای خلاقانه، دانش محور و تخصصگرا بودن، اتکا به یافتههای پژوهشهای کاربردی، گسترش سواد رسانهای، آیندهپژوهی، یاددهی و یادگیری مستمر؛ ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرایند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع میکند.
جمالی نژاد اضافه کرد: در این عرصه از روابط عمومی شهرداریها و شوراها انتظار می رود ضمن رصد و پایش اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، فضای رسانهای عرصه مدیریت شهری و افکار عمومی جامعه و شهروندان را با توجه به چارچوبهای قانونی و حقوقی، تبیین وظایف متعدد و معرفی ابعاد جدید خدمات شهرداریها، پرهیز از بزرگنماییها و فعالیتهای تبلیغاتی مرسوم و بیان صحیح و واقعی مسایل و مشکلات اصلی مدیریت شهری در موضوعاتی مانند تامین درآمدهای پایدار شهری، توسعه حمل و نقل عمومی، بافتهای فرسوده، حاشیه نشینی به درستی هدایت، مدیریت و به صورت علمی اقناع کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.