| کد خبر: 239643 |

◄ صدور مجوز فروش اوراق مشارکت برای توسعه خطوط ریلی و اتوبوسرانی شهری

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز وزیر کشور برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری ها برای توسعه طرح های خطوط حمل و نقل ریلی، اتوبوسرانی شهری و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری خبر داد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز وزیر کشور برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری ها برای توسعه طرح های خطوط حمل و نقل ریلی، اتوبوسرانی شهری و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ‌مسعود نصرتی افزود: وزارت کشور به استناد بند «هـ» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، شهرداری‌ها را برای استفاده از اوراق مشارکت به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی معرفی می کند که تاکنون تا سقف ۷۶ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: از این میزان اوراق مشارکت ۵۰ هزار میلیارد ریال مربوط به حوزه توسعه حمل و نقل ریلی برای شهرداری های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج، قم و کرمانشاه است.

نصرتی افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال مربوط به حوزه توسعه اتوبوسرانی شهری برای شهرداری های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، اهواز و کرمانشاه و ۶ هزار میلیارد ریال مربوط به بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی مشهد مقدس است.

وی گفت: تامین مالی پروژه های حمل و نقلی شهرداری ها از طریق اوراق مشارکت، مهمترین اعتبارات موثر در توسعه حمل و نقل شهرها است که در سال های اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور میزان جذب اعتبارات اوراق مشارکت رشد فزاینده ای داشته است به طوری که در سال ۱۳۹۹، بیش از ۹۰ درصد پیش بینی شده در قانون برای شهرداری ها جذب شد.

وی افزود: با توجه به تعهدات دولت برای بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق، این میزان، مهمترین کمک دولت به شهرداری ها بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: صدور تعهد بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت سهم دولت باید از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شود و ضروری است این شهرداری ها سریع تر نسبت به انتخاب بانک عامل، شرکت تامین سرمایه و سایر مراحل لازم اقدام کنند تا پس از موافقت بانک مرکزی و صدور مجوز انتشار، این اعتبار را برای پروژه های زیر بنایی شهرداری ها جذب کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.