| کد خبر: 236028 |

◄ هیچ قیر رایگانی تا کنون به سازمان راهداری تحویل نشده است

بر اساس قانون بودجه، مجلس ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان پیش بینی کرده که تا کنون قیری به این سازمان تحویل نشده است.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس قانون بودجه، مجلس ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان پیش بینی کرده که تا کنون قیری به این سازمان تحویل نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عضو هیأت عامل و معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس بند ز تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰، مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر پیش بینی کرده است.

محمد تیموری روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به بوشهر تصریح کرد: از این میزان اعتبار، ۴۸ درصد برای تأمین قیر راه‌های روستایی و بین شهری اختصاص می‌یابد.

هنوز قیر رایگان به راهداری تحویل نشده

وی بیان کرد: همچنین با توجه به استفساریه خوب مجلس شورای اسلامی قرار است وزارت نفت مواد اولیه تولید قیر را رایگان به قیرسازها بدهد و از آن محل ما نیز قیر رایگان را تحویل بگیریم که با گذشت زمان و علی رغم صراحت قانون هنوز قیری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص نیافته است.

تیموری در خصوص وضعیت ناوگان و ماشین آلات راهداری کشور گفت: در کشور ۱۴ هزار دستگاه ناوگان و ماشین آلات راهداری وجود دارد که از این شمار ۱۰ هزار دستگاه سنگین و نیمه سنگین هستند.

وی ادامه داد: از این ۱۰ هزار دستگاه ناوگان راهداری بیش از ۶۰ درصد عمر بالای ۲۵ سال دارند که مشمول فرسودگی می‌شوند و باید نوسازی شوند.

واردات کامیون‌های ۳ سال ساخت می‌تواند بخشی از فرسودگی ناوگان را جبران کند

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به شرایط ناوگان باری گفت: برای ناوگان باری با استفاده از ظرفیت بند سه ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور بحث ورود کامیون‌های زیر سه سال به کشور در دستورکار قرار گرفته است که اگر از این مسیر ماشین‌هایی با برند مناسب و خوب وارد ناوگان حمل و نقل کشور شود بخشی از عقب افتادگی‌ها و فرسودگی ناوگان جبران می‌شود.

وی همچنین در نشست شورای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بر لزوم صرفه جویی در اعتبارات و امکانات در اختیار تاکید و تصریح کرد: شرایط سختی به لحاظ اعتباری بر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حاکم است و همگان وظیفه داریم در شرایط سخت کنونی بیشترین صرفه جویی را داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.