| کد خبر: 192822 |

۱۲۰ میلیارد تومان برای قطعه ۴ آزادراه تبریز - ارومیه هزینه شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای قطعه ۴ آزادراه تبریز - ارومیه هزینه شد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای قطعه ۴ آزادراه تبریز - ارومیه هزینه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده افزود: این قطعه به طول حدود ۳۰ کیلومتر از سه راهی سرای تا سه راهی خاصبان بوده که با رفع برخی نواقص باند دوم آن مانند نصب علائم، تابلو، خط کشی و بخشی از جداکننده مسیر این قطعه ۱۰ مرداد امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی اظهار داشت: قطعه سوم این آزادراه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود و در طول این مسیر تونلی به طول ۲.۵ کیلومتر وجود دارد که حدود ۵۰۰ متر از آن حفاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود این قطعه نیز اواخر سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ از ساحل شرقی دریاچه تا سه راهی جزیره اسلامی به بهره‌برداری برسد.

علیزاده با اشاره به اینکه باند اول قطعه ۴ این آزادراه زیربار ترافیک رفته است، ادامه داد: حدفاصل این مسیر به دلیل اتصال راه‌های ارتباطی روستاهای اطراف از جمله روستای «خور خور» و مسیر گوگان از پرترددترین مسیرهای این آزادراه است که براساس گزارش‌های محلی بیشترین حوادث رانندگی این آزادراه در این محور روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه ۵ این آزادراه نیز به طول ۴۳ کیلومتر با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به مناقصه رفته است، ادامه داد: قطعه ۶ این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر از سوی یک سرمایه‌گذار دیگر با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

علیزاده افزود: عملیات اجرایی این قطعه به عنوان کمربندی جنوبی تبریز که آزادراه‌های تبریز- زنجان، تبریز- بازرگان و تبریز- ارومیه را به یکدیگر متصل می‌کند در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی (تیر ماه امسال) آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در مدت ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، آزاد راه تبریز - ارومیه در ۶ قطعه اجرا می‌شود که کل اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است که به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری ۲ سرمایه‌گذار اجرا می‌شود و تاکنون ۲ قطعه آن از سمت ارومیه به طول ۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

قطعه اول این آزادراه به طول ۲۵.۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه (کوه زنبل) و قطعه دوم آن به طول ۱۵.۵ کیلومتر از ساحل غربی تا روستای سرای و خاکریز میانگذر دریاچه ارومیه بوده که بهره برداری شده است.

آزادراه تبریز - ارومیه به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی و راهبردی به ویژه در ایام تعطیلات و تابستان از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.