| کد خبر: 178014 |

◄ آماده‌باش راهدارخانه‌ها برای زلزله احتمالی کرمانشاه

هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست و تیم‌های ارزیابی در استان حاضر هستند و بعد از تایید مدیریت بحران استان رقم نهایی برای ما ارسال خواهد شد.

تین نیوز

داریوش نصر مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری در گفت‌و گو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح آخرین وضعیت راه‌ها در استان کرمانشاه در پی زلزله روز یکشنبه در این استان پرداخت.

وی در این باره به خبرنگار ما، گفت: در حال حاضر تمام محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده باز است و امکان امدادرسانی نیز وجود دارد.

نصر خبر داد که شب گذشته به‌دلیل ریزش کوه براثر زلزله، محور پاطاق به سمت سرپل‌ذهاب بسته شده بود که با همت و تلاش راهداران سطح محور پاک‌سازی و بازگشایی شد و گفت:خوشبختانه خسارت‌های راه در مناطق زلزله زده مشکلی برای تردد ایجاد نکرده و هم اکنون در تمامی محورهای اصلی و روستایی تردد برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری در خصوص اینکه راهدارخانه‌های  مسیر در چه وضعیتی به سر می برند، نیز گفت: بیش از 300 دستگاه ماشین اآلات اعم از سنگین و نیمه سنگین و به همراه 400 نفر پرسنل به صورت آماده‌باش در راهدارخانه‌ها حضور دارند که در صورت وقوع مشکلی عملیات راهسازی را انجام دهند.

او درباره اینکه هنوز مشخص نیست زلزله شب گذشته پس‌لرزه بوده است یا زلزله اصلی، از پیش‌بینی لازم برای بازگشایی راه‌ها در صورت وقوع احتمالی زلزله خبر داد.

وی درباره میزان خسارت وارد شده به راه‌های استان در پی زلزله اخیر نیز، گفت: هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست و تیم‌های ارزیابی در استان حاضر هستند و بعد از تایید مدیریت بحران استان، رقم نهایی برای ما ارسال خواهد شد.

نصر گفت: بازگشایی ریزش کوه در پی زلزله در سر پل ذهاب به سمت کرمانشاه بسیار اهمیت داشت و با فاصله دو ساعت هر دو لاین باز شد. با این حال از استان‌های اطراف مثل لرستان، همدان و مرکزی هم خواستیم که در حالت آماده باش باشند تا در صورت نیاز تجهیزات و نیروی انسانی کافی به استان اعزام شوند.

این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه شب گذشته (۴ آذر) در حوالی سرپل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده است.

همچنین مرکز این زمین لرزه ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصرشیرین بوده است و شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اکثر شهر‌های استان و حتی شهر‌های استان‌های همجوار نیز احساس شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز نصر پیش‌تر در مصاحبه با خبرنگار تین نیوز در خصوص میزان خسارت وارده به راههای استان کرمانشاه گفته بود:3.2  دهم از راه‌های کشور در بین سی استان در کرمانشاه قرار دارد و از اولین زلزله کرمانشاه در سال گذشته تا زلزله 5.9 ریشتری 6 شهریور در غرب کشور چیزی حدود 83 میلیارد تومان خسارت به راه ابنیه و جاده‌های استان واردشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.