| کد خبر: 165297 |

◄ وقتی «منشور حقوق مسافر» در سفرهای بین‌جاده‌ای رعایت نمی‌شود

در بیشتر موارد راننده در جایی که خودش قصد داشته باشد توقف می‌کند و به تقاضای مسافر هیچ اهمتی نمی‌دهند این درحالی است که در مسیر ده ساعته تهران- مشهد گاهی مشکلاتی برای مسافر پیش می‌آید که نیازمند توقف اتوبوس هستند.

تین نیوز

یکی از مسافران دائمی مسیر تهران – مشهد در تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز از وضعیت نامناسب خدمات‌رسانی به مسافران در طول مسیر شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در حالی‌که یکی از بندهای منشورحقوق مسافر در سفرهای بین جاده‌ای به‌صراحت اعلام می‌کند که «مسافران باید از خدمات مطلوب و کاملاً بهداشتی در محیط سفرهای بین‌شهری بهره‌مند شوند، به‌ویژه توزیع آب آشامیدنی می‌باید به‌وسیله ظروف یک‌بارمصرف صورت پذیرد و تهیه و توزیع مواد خوراکی از مراکز دارای مجوز بهداشتی معتبر و با استفاده از مواد بسته‌بندی‌شده دارای پروانه ساخت و دارای تاریخ‌مصرف معتبر صورت پذیرد...» یکی از مسافران مسیر تهران-مشهد در تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز از وضعیت نامناسب خدمات‌رسانی به مسافران در طول مسیر شکایت کرد.

وی با بیان اینکه هر پنج‌شنبه از  یکی  از پایانه های مسافربری واقع در شهر تهران عازم مشهد هستم و گاهی هم بین مسیر سوار می‌شوم، گفت: متأسفانه رفتار رانندگان مناسب نیست و باوجوداینکه چندین بار پیش‌آمده است که بلیت(VIP) هم داشتم اما حتی از ارائه یک لیوان آب هم به من خودداری شده است.

به گفته وی قیمت بلیت VIP این مسیر 67 هزار تومان است که توقع ارائه پذیرایی ساده با این نرخ خیلی نباید زیاد باشد.

او توضیح می‌دهد که در مواردی وقتی تقاضای آب خنک از راننده کرده است راننده او را به سمت آب سردکن داخل اتوبوس هدایت کرده است که خالی از آب بوده است.

این مسافر هم چنین از وضعیت توقف‌های بین مسیر نیزگلایه کرد و گفت: در بیشتر موارد راننده در جایی که خودش قصد داشته باشد توقف می‌کند و به تقاضای مسافر هیچ اهمیتی نمی‌دهند این درحالی است که در مسیر ده‌ساعته تهران- مشهد گاهی مشکلاتی برای مسافر پیش می‌آید که نیازمند توقف اتوبوس هستند.

وی هم‌چنین توضیح داد که رفتار رانندگان اتوبوس نه در روزهای پیک سفر که اتوبوس مملو از مسافر است و نه در روزهای خلوت‌تر هیچ تغییری نکرده است و معمولاً ما با حداقل خدمات مسیر را طی می‌کنیم.

بر اساس منشور حقوق مسافر در سفرهای بین جاده‌ای لازم است که اتوبوس در مکان‌های مناسب و به مدت لازم برای انجام فرایض دینی و همچنین صرف غذا در حین سفر توقف کند.

این منشور هم‌چنین می‌افزاید که با توجه به طول زمان و بعد مسافت سفر، توقف در زمان‌های مناسب بین مسیر حق مسافر است و رانندگان می‌باید جهت تأمین نیازهای ضروری مسافرین و رفاه حال آنان با مسافران و به‌ویژه گروه سالمندان و کودکان و بیماران مساعدت و همراهی لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.