| کد خبر: 160877 |

قابلیت جدید سامانه توزین در حال حرکت نصب شده در استان همدان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از قابلیت جدید سامانه توزین در حال حرکت نصب شده در استان همدان خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از قابلیت جدید سامانه توزین در حال حرکت نصب شده در استان همدان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، سعید کریمی گفت: سامانه توزین در حال حرکت (WIM) توزین‌کننده خودروهای در حال حرکت است و تهیه وسایل نقطه عبوری و پلاک خوانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس‌راه‌ها می‌توان اطلاعات بسیار مفیدی از ترافیک جاده به دست آورد، افزود: این قابلیت جدید در شناسایی نقاط ضعف و قوت کنترل مسیر در نگهداری بهینه از جاده و حفاظت از جان رانندگان با مشخص کردن وسایل نقلیه متخلف (دارای اضافه‌بار و یا اضافه سرعت) مؤثر است.

کریمی ادامه داد: همچنین این سیستم با ارائه آمارهای دقیق از تردد تمامی خودروهای عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودروها، پلیس راهبر را در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده یاری می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده WIM و همچنین تشخیص و خواندن پلاک خودروهای عبوری در آن فراهم شده است.

کریمی اضافه کرد: اطلاعات ابتدا از طریق لینک وایرلس به مرکز مدیریت راه‌ها در مرکز استان محل نصب ارسال و سپس از آنجا به سیستم تجمیع اطلاعات تهران ارسال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ارسال و دریافت اطلاعات از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که سامانه هرگونه اختلال در شبکه ارتباطی را جبران کرده و هیچ داده‌ای را از دست نمی‌دهد و داده‌های ارسالی در تمامی نقاط شبکه ذخیره شده و بافر می‌شوند.

گفتنی است، نمایش اطلاعات وسایل نقلیه عبوری به شکل زمان حقیقی، عکس دوربین دید کلی از خودرو عبوری، شماره پلاک خودرو عبوری، وزن کلی خودرو عبوری، بارمحوری، فاصله مرکز محورها، تاریخ و زمان عبور با دقت ثانیه، کد تخلف، امکان فعال کردن هشدار صوتی در صورت عبور وسیله نقلیه با تخلف اضافه‌بار یا اضافه سرعت، ذخیره عکس و اطلاعات تمامی خودروهای عبوری در بانک اطلاعاتی، امکان گزارش‌گیری با قابلیت فیلتر بر اساس تاریخ، پلاک خودرو، کلاس خودرو، میزان بار عبوری، سرعت خودرو و تخلفات انجام شده از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.