| کد خبر: 201516 |

افزایش 75 درصدی بودجه حمل‌و نقل دریایی

در لایحه بودجه سال ۹۹، بودجه برآورد شده برای برنامه توسعه حمل‌ونقل دریایی بیش از ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافته که ۷۵ درصد رشد را نسبت به بودجه مصوب امسال نشان می‌دهد.

تین نیوز

در لایحه بودجه سال ۹۹، بودجه برآورد شده برای برنامه توسعه حمل‌ونقل دریایی بیش از ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافته که ۷۵ درصد رشد را نسبت به بودجه مصوب امسال نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، موضوع توسعه حمل و نقل دریایی در برنامه ششم توسعه به صراحت آمده است و از دولت و دستگاه های ذیربط خواسته شده نسبت به توسعه بنادر و سواحل اقدام جدی تری صورت گیرد و برنامه های جامعی را تدوین و اجرایی کنند، ضمن اینکه طبق قانون احکام دائمی و بودجه سنواتی از سرمایه گذاری در بنادر حمایت خاصی شده است.

تقویت سرمایه گذاری در بنادر کشورهای همسایه نیز از فرصت تنگ ایران برای رقابت‌پذیر کردن بنادر خبر می‌دهد؛با سرمایه گذاری در بنادر ایران از رقابت تنگاتنگ با کشورهای منطقه جا نمی‌مانیم و می‌توانیم پا به پای کشورهای همسایه از پتانسیل بنادر کشورمان به بهترین شکل بهره ببریم.

علاوه بر ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بنادر کشور؛ لایحه بودجه امسال نیز به کمک توسعه بنادر آمده است و بر اساس جدول شماره (۷) که به بودجه دستگاه‌های سیاست‌گذار اختصاص دارد، برنامه توسعه حمل و نقل دریایی ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای سال آینده خواهد داشت.

این اعتبار نسبت به بودجه مصوب امسال بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

این تقریبا تنها برنامه‌ای در حوزه بنادر و دریانوردی است که برایش بودجه و اعتبار درنظر گرفته شده و سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان یک دستگاه درآمد هزینه‌ای ردیف بودجه‌ای نداشته و به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.