| کد خبر: 191513 |

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر در بندر لنگه صورت گرفت؛

◄ آغاز صادرات محصولات معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

از فاز اول پایانه صادراتی مواد معدنی و پنج اسکله شناور در بنادرغرب هرمزگان بهره برداری شد.

تین نیوز

 فاز اول پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر لنگه و ۵ فروند اسکله فلزی شناور ساخت داخل، در بنادر غرب هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد ریال و اشتعالزایی برای ۱۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آیین افتتاح پایانه صادراتی مواد معدنی، گفت: برای بارگیری محموله های صادراتی نگهداری شده در پایانه مواد معدنی بندر لنگه که هفت هکتار وسعت دارد، ۵ فروند رمپ بتنی و خاکی احداث شده تا به صورت همزمان پنج فروند شناور بارج و لندینگ کرافت با آبخور ۵,۵ متر بتوانند در این بندر پهلو گرفته و محموله های تولیدی معادن منطقه را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنند.

با افتتاح فاز اول پایانه صادراتی مواد معدنی برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی شد

وی ظرفیت سالیانه پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر لنگه را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی اعلام کرد و گفت: تعداد شرکت های بخش خصوصی فعال در این پایانه ۱۰ واحد است که در مجموع برای یکصدنفر( ۴۰ نفر مستقیم و۶۰ نفر غیر مستقیم) اشتغال ایجاد شده است.

راستاد هزینه استحصال اراضی پسکرانه حاصل شده از مواد لایروبی و آماده سازی زیرساخت این پایانه با لحاظ مهندسی ارزش را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

در جریان سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به غرب استان هرمزگان، بهره برداری از سه فروند اسکله فلزی ویژه پهلوگیری شناورهای امداد و نجات دریایی در بندر لنگه، چارک و جزیره لاوان و همچنین دو فروند اسکله ویژه سوخت گیری شناورها در بندر لنگه آغاز شد.

ساخت بیش از ۷۰ فروند اسکله فلزی شناور

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ساخت بیش از ۷۰ فروند اسکله فلزی شناور در این استان طی یک دهه اخیر، گفت: اسکله هایی که امروز افتتاح شد، از جمله این تولیدات داخلی است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی فعال در استان هرمزگان طی مدت ۹ ماه طراحی، تولید و نصب شده و فرآیند اجرای پنج فروند اسکله برای ۹۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به دنبال داشته است.

وی هزینه اجرای سه فروند اسکله فلزی مخصوص پهلوگیری شناورهای ناجی و امداد و نجات دریایی را رقمی نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال و اعتبار ساخت دو فروند اسکله ویژه سوخت گیری را ۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همگی این اسکله ها در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و از محل اعتبارات داخلی این سازمان تامین مالی شده اند.

ارتقاء استانداردهای بنادر بر اساس کنوانسیون های بین المللی

عفیفی پور از جمله اهداف نصب و راه اندازی این اسکله ها در بندر لنگه و سایر بنادر تابعه آن را سرعت بخشیدن به فرآیند خدمات رسانی به  ساحل نشینان، دریانوردان و مسافران دریایی در زمینه جستجو ونجات دریایی (SAR)، ارتقاء استانداردهای بنادر بر اساس کنوانسیون های بین المللی، افزایش ایمنی عملیات سوخت رسانی و ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت بیشتر صاحبان شناورهای متردد به بنادر منطقه برشمرد.

 مرحله نخست پایانه صادراتی مواد معدنی بندر لنگه با حضور محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، سید محمدجواد رکنی؛ امام جمعه شهرستان بندر لنگه، شیخ محمدصدیق بهجت؛ امام جمعه اهل سنت این شهرستان، نماینده غرب مردم هرمزگان در مجلس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، فرماندار و جمعی از مقامات محلی شهرستان بندر لنگه مورد بهره برداری قرار گرفت.

در بخش دیگر برنامه سفر ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه با حضور در گلزار شهدای بندر لنگه به مقام شامخ شهدای گمنام هشت سال دفاع  ادای احترام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.