| کد خبر: 190395 |

در بازدید مدیر بندر امیرآباد از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح شد:+

توسعه ترانزیت کالا از طریق بندر امیرآباد به افغانستان

مدیر بندر امیرآباد به منظور تقویت و توسعه ترانزیت کالا از کشورهای CIS به افغانستان از طریق بندر امیرآباد از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

تین نیوز

مدیر بندر امیرآباد به منظور تقویت و توسعه ترانزیت کالا از کشورهای CIS به افغانستان از طریق بندر امیرآباد از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به مانا، سیاوش رضوانی؛ مدیر بندر امیرآباد در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، افزود: افغانستان یکی از بازار های هدف برای ترانزیت کالا از کشور های حاشیه دریای خزر است.

 وی تصریح کرد: بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به ریل سراسری در شمال کشور و با دارا بودن پتانسیل های منحصر به فرد و اراضی پشتیبانی وسیع و همچنین وجود صنایع تولیدی و تبدیلی نزدیکترین مسیر به مرزهای شرقی کشور  است که این مهم باعث ترانزیت کالا از طریق بندر امیرآباد به افغانستان می شود.

رضوانی اظهار داشت: با وجود منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان پل ارتباطی مسیر ترانزیتی بین دوکشور ایران و افغانستان و پتانسیل های این منطقه باید از همه ظرفیت های این منطقه استفاده کرد.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: اگر نگاهمان برای توسعه بنادر و گمرکات که در کشور وجود دارد با هم متمرکز باشد قطعا در زمینه های اقتصادی شاهد رشد خوبی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی جهت توسعه صادرات و تقویت ترانزیت بین ایران و افغانستان ضرورت دارد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.