| کد خبر: 174415 |

◄ پیشرفت ۹۰ درصدی نیروگاه گازی (تولید برق و آب) اداره بندر بوشهر

با راه‌اندازی نیروگاه گازی (تولید برق و آب) اداره بندر بوشهر، ۱۰۰ درصد برق مصرفی این اداره‌کل تامین شده و درنتیجه کل بار مصرفی بندر از روی ترافیک بار برق شهری خارج می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر، گفت: نیروگاه گازی (تولید برق و آب) اداره بندر بوشهر ۹۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا آبان ماه سال جاری وارد مدار شود

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بنادرودریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده دراین‌باره افزود: این نیروگاه قادر است قریب به پنج مگاوات برق و روزانه ۱۰۰ مترمکعب آب شیرین تولید کند.

وی تصریح کرد: با این میزان آب تولیدی، آب موردنیاز اداره بندر و شناورها تامین و بخش قابل‌توجهی از بار آب مصرفی این مجموعه از روی شبکه آب شهری برداشته می‌شود.

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر، با اشاره به این‌که این نیروگاه از گاز طبیعی تغذیه می‌کند، یادآور شد: با راه‌اندازی این نیروگاه، ۱۰۰‌درصد برق مصرفی این اداره کل تامین گردیده و درنتیجه کل بار مصرفی بندر از روی ترافیک بار برق شهری خارج می‌شود.

ارجمند زاده اظهار کرد: با توجه به این‌که این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث‌شده است در مواقعی که پیک مصرف بندر وجود ندارد امکان آن هست که بخش خصوصی سرمایه‌گذار مازاد این برق را در اختیار شهر بوشهر قرار دهد.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر یادآور شد: بسیاری از تجهیزات این نیروگاه مانند پمپ‌ها، خط لوله، تابلوهای برق و کابل‌ها تولید داخلی است.

ارجمندزاده تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این نیروگاه برقی، بندر بوشهر در زمینه تامین انرژی خودکفا می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.