◄ 4500 لنج تجاری نیاز به بازسازی دارند
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن پروژه نوسازی شناورهای فرسوده در آینده نزدیک خبر داد.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن پروژه نوسازی شناورهای فرسوده در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از تابناک، نادر پسنده گفت: پروژه نوسازی شناورهای فرسوده با پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج های فرسوده، بهزودی اجرایی میشود.
او 4هزار و 500 لنج تجاری را نیازمند قرارگیری در ردیف نوسازی بیان کرد و گفت: شناورهای تجاری بالای ۴۰ سال که تعداد آنها به ۴۱۲ فروند میرسد، اولویت پروژه جایگزینی شناورهای سنتی است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: یک روش در طرح نوسازی لنجهای فرسوده این است که تسهیلاتی درازای خرید شناور بهصورت بلاعوض به مالک پرداخت شود و در مقابل مالک لنج به همان میزان مبلغی را بهعنوان آورده اضافه کند.
پسنده اضافه کرد: همچنین مالک لنج میتواند درقبال دریافت مبلغی بلاعوض صرفاً شناور خود را اسقاط کند و درخواستی برای شناور جدید نداشته باشد.
او گفت: همچنین مالکان میتوانند از وام بلاعوض استفاده نکنند و از وام با شرایط بهتر (مبلغ بیشتر و سود کمتر) بهرهمند شوند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این وام از وجوه ادارهشده سازمان بنادر و دریانوردی تامین خواهد شد.
پسنده به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای اعطای وام حدود ۱۰ برابر آورده مالکان تاکید کرد و گفت: جایگزینی شناورهای فرسوده با شناورهای بزرگ و ایمن در اولویت است.
او ادامه داد: برای آنکه روند نوسازی شناورهای فرسوده سرعت بگیرید صاحبان لنجهای فرسوده میتوانند با اجماع نسبت به نوسازی اقدام کنند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی متذکر شد: کارخانههای سازنده باید ظرفیت تولید ۸۰۰ شناور جدید را داشته باشند که اشتغال و گردش مالی قابلتوجهی را در صنایع کشتیسازی ایجاد خواهد کرد.
پسنده گفت: لزوم تغییر ماهیت کارگاههای لنجسازی به کارگاههای شناورسازی تاکید کرد و گفت: مالک شناور در اینکه تسهیلات خود را صرف ساخت چه نوع شناوری کند، اختیار تام دارد.
او تاکید کرد: صنایع دریایی و صندوق توسعه ملی حامی کشتیسازی در این بخش خواهند بود.
این مقام مسئول گفت: هدف اصلی پروژه را ایمنسازی شناورها اعلام کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که کشورهای منطقه در آیندهای نهچندان دور از ورود شناورهای سنتی به بنادر خود ممانعت کنند.
پسنده گفت: مدیریت شناورهای صیادی به عهده سازمان شیلات است و در چارچوب طرح جایگزینی شناورهای فرسوده نیستند و فقط شناورهای تجاری مشمول این طرح میشوند.
او تصریح کرد: همچنین یک شرکت دانشبنیان بدنه فایبرگلاس لنجها را بازیافت خواهد کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.