| کد خبر: 170401 |

◄ افزایش ​همکاری‌های بندری ایران و قطر

​همکاری‌های بندری ایران و قطر رو به افزایش است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، گفت: با توجه به انگیزه خوب طرف‌های ایرانی و قطری همکاری بندری این ۲ کشور رو به افزایش است.

محمد راستا در بازدید از تاسیسات مجتمع‌بندری نگین بوشهر افزود: مسئولان بندری ایران و قطر ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و طی چند ماه گذشته نیز با سفرهای متقابل توسعه همکاری‌های بندری ایران و قطر مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به لحاظ جغرافیایی در ایران استان بوشهر از سهولت بیشتری برای صادرات به بنادر کشور قطر برخوردار است که امیدواریم با توجه به ظرفیت مطلوب موجود از این مهم برای صادرات و ترانزیت کالا به قطر به‌خوبی استفاده شود.

راستاد در ارتباط با پروژه هوشمندسازی بندربوشهر، نیز گفت: برنامه تامین زیرساخت‌ها و هوشمندسازی بنادر در دستور کار جدی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

وی اظهار کرد: مجتمع‌بندری نگین در بوشهر به‌عنوان بندر پایلوت در این زمینه مورد توجه قرارگرفته است.

راستاد در ارتباط با طرح‌های توسعه مجتمع‌بندری نگین افزود: عملیات اجرایی اسکله کانتینری این مجتمع به طول ۳۰۰‌متر تمام‌شده و با پایان کار لایه روبی مقابل اسکله تا یک ماه آینده و در قالب فاز نخست پهلودهی کشتی‌های تا ۲۰‌هزار تن در این اسکله فراهم می‌شود.

وی گفت: هم‌زمان برای توسعه پس‌کرانه‌های مجتمع‌بندری نگین و تامین تاسیسات زیربنایی این مجتمع عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود که انتظار می‌رود کل بسته تامین تاسیسات زیربنایی مجتمع‌بندری نگین ظرف مدت دو سال زمان ببرد.

راستاد افزود: در ارتباط با توسعه جاده دسترسی از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به سمت مجتمع‌بندری نگین نیز با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار پس از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با افزایش کانال دسترسی بندربوشهر نیز تاکنون روند مطالعاتی آن به‌خوبی طی شده و در مجموع با پیش‌بینی طرح‌های توسعه‌ای افق بسیار روشنی فراروی بندربوشهر گشوده شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.