| کد خبر: 164730 |

جست‌وجو برای یافتن دو مفقودی یک بالگرد در خلیج فارس

با استفاده از یک فروند بالگرد امدادی، دو فروند شناور پیشرفته ناجی و تیم غواصی اعزامی از سوی مرکز ام. آر. سی. سی هرمزگان، پایش هوایی و دریایی برای یافتن دو مفقودی بالگرد سقوط کرده در حوالی جزایر کیش و لاوان ادامه دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: در پی سقوط یک فروند بالگرد تحت اجاره شرکت نفت فلات‌قاره در شامگاه سه شنبه ۲۸ فروردین‌ماه جاری، با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان بلافاصله پس از اطلاع از سانحه، دو فروند شناور ناجی از کیش و بندرلنگه، یک فروند بالگرد از بندر عسلویه و تیم دو نفره غواصی به منطقه اعزام شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور ادامه داد: همچنین با ارسال پیام ناوتکس به شناورهای عبوری در منطقه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت گرفت تا از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای همکاری در عملیات جستجو و نجات استفاده شود.

به گفته عفیفی پور، ناوتکس یک نوع خدمات مخابرات دریایی است که برای کمک به ایمنی کشتی‌ها در دریا و ارسال پیام‌های ایمنی، ناوبری و هواشناسی به آن‌ها در منطقه مشخص‌شده توسط ایستگاه‌های ساحلی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بالگرد سقوط کرده حامل پنج سرنشین بوده که پیکر دو سرنشین توسط قایق نجات سکوهای نفتی در همان ساعات نخست از دریاگرفته شد، یک نفر مصدوم نیز با بالگرد امدادی تحت اجاره بنادر و دریانوردی هرمزگان به کیش منتقل شد و از نخستین ساعات صبحگاهی امروز (چهارشنبه ۲۸ فروردین) پایش هوایی و دریایی در شعاع پیرامونی سکوی رسالت برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: موقعیت سقوط بالگرد در فاصله ۵۳ مایلی جنوب غربی جزیره کیش و ۵۱ مایلی جنوب جزیره لاوان اعلام‌شده است.

عفیفی پور بابیان اینکه عمق دریا در منطقه مدنظر بیش از ۴۰ متر و سرعت باد در حال حاضر بیش از ۱۸ نات(حدود ۳۳ کیلومتر در ساعت) اعلام‌شده است، گفت: این وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، شرایط را برای عملیات جستجو و نجات دریایی تا حدودی زمان‌بر، مشکل و پیچیده کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.