| کد خبر: 153632 |

پهلوگیری دومین کشتی حامل گندم افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار

دومین کشتی شیبا حامل گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان صبح امروز /یکشنبه/ در بندر شهیدبهشتی چابهار پهلوگیری کرد و هم اینک در حال تخلیه است.

تین نیوز

دومین کشتی شیبا حامل گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان صبح امروز /یکشنبه/ در بندر شهیدبهشتی چابهار پهلوگیری کرد و هم اینک در حال تخلیه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کشتی 655 دستگاه کانتینر 20 فوت به میزان 15 هزار تن گندم را از هند به چابهار حمل کرده است که پس از تخلیه با کامیون از طریق راه ترانزیتی چابهار - میلک به افغانستان حمل می شود.

وی بیان کرد: چابهار موقعیت مناسبی در زمینه تجارت، حمل ونقل و ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه به ویژه افغانستان دارد و نزدیکترین و با صرفه ترین مسیر برای صادرات و واردات کالا از کشورهای مختلف به افغانستان محصور در خشکی است.

وی افزود: در هفته گذشته نیز نخستین کشتی با 640 دستگاه کانتینر به میزان 15 هزار تن گندم از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی چابهار شده است.

وی ادامه داد: در آیین ورود نخستین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان، سفیران کشورهای هند و افغانستان، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در بندر شهید بهشتی چابهار حضور داشتند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در مجموع 110 هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار انتقال پیدا می کند که این میزان گندم قرار است با بیش از پنج هزار دستگاه کامیون به کشور افغانستان حمل شود.

آقایی گفت: تردد این کامیون ها علاوه بر ایجاد اشتغال، مجتمع های خدمات رفاهی طول مسیر چابهار- ایرانشهر- خاش- زاهدان- میلک هیرمند نیز جان تازه ای خواهند گرفت.

چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.