| کد خبر: 207073 |

فوت 4 نفر به دلیل کرونا در استان زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به بستری بالغ بر ۲۸۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان، گفت: آزمایش ۵۰ نفر از این افراد مثبت بوده است و تا امروز 4 نفر نیز فوتی بوده است.

تین نیوز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به بستری بالغ بر ۲۸۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان، گفت: آزمایش ۵۰ نفر از این افراد مثبت بوده است و تا امروز 4 نفر نیز فوتی بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا صائینی، شامگاه دیروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در مقایسه با دیگر استان های کشور، استان زنجان با یک تاخیر فاز وارد بیماری شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از نفر اول ۶ مورد مثبت و بعد از آن هشت مورد جدید شناسایی و آمار به ۱۵ نفر رسید، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این آمار به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

وی بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در جامعه و بهداشت فردی برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و گفت: در غیراینصورت باید منتظر افزایش آمار مبتلایان به این بیماری بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: حضور در اجتماع چالشی است که به شدت نگران آن هستیم و اگر مدرسه تعطیل شده است باید مردم و شهروندان در خانه بمانند تا از انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به بستری 289 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان اشاره کرد و گفت: آزمایش 50 نفر از این افراد مثبت بوده و ۳۲ مورد از افراد مبتلا به بیماری کرونا مربوط به شهرستان زنجان و ۱۸ مورد مربوط به سایر شهرستان‌های استان زنجان است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه 65 درصد مبتلایان در استان مربوط به آقایان است، گفت: چهار نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که سه نفر زنجانی و یک نفر از اهالی قم بود.

صائینی با اشاره به اینکه تمام اقلام بهداشتی ضد عفونی کننده در مراکز درمانی وجود دارد، افزود: به دلیل کنترل این ویروس در استان میزان مرگ و میر در این بیماری در استان نسبت به استان‌های همجوار پایین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت حضور مردم در خانه برای کنترل این بیماری تاکید کرد و گفت: سرعت انتقال بین بیماری ۳.۸ بیشتر از آنفلوانزا و ۱۲ برابر بیشتر از سرماخوردگی است.

صائینی با بیان اینکه مردم با مراجعه به سامانه سلامت خود را مورد سنجش قرار دهند، تصریح کرد: هر کس که در این سامانه مورد سنجش قرار گیرد در پرونده سلامت وی ثبت می‌شود و ما با آنها تماس می‌گیریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: ۸۰ درصد افراد علائم بسیاری جزیی دارند و درصد پایینی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

صائینی با بیان اینکه مردم از فردا وارد سامانه www.salamat.gov.ir.htm و شرایط خود را تشریح کنند، گفت: پس از آن پیامکی به فرد ارسال می‌شود تا ضمن تشریح شرایط، به وی توصیه‌های پزشکی ارائه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.