| کد خبر: 169330 |

مکاتبه برای جلوگیری از آتش‌سوزی دوباره در قدیمی‌ترین پل اهواز

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان اعلام کرد: برای پیشگیری از وقایع مشابه آتش‌سوزی برای پل سیاه درحال هماهنگی با امور آب استان و مدیریت راه‌آهن هستیم، تا دیگر شاهد بروز این اتفاقات نباشیم.

تین نیوز

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان اعلام کرد: برای پیشگیری از وقایع مشابه آتش‌سوزی برای پل سیاه درحال هماهنگی با امور آب استان و مدیریت راه‌آهن هستیم، تا دیگر شاهد بروز این اتفاقات نباشیم.

به گزارش تین‌ینوز به نقل از ایسنا، گرمای هوا باعث آتش گرفتن بخشی از نیزارهای کارون در منطقه‌ی اهواز شد، این آتش‌سوزی به مرور به محدوده‌ی قدیمی ترین پل اهواز نیز رسید و در نهایت به خود پُل سرایت کرد که باتوجه به وسعت آتش و سرایت آن به پل سیاه، هفت دستگاه خودروری آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش تلاش کردند.

محمدحسین ارسطوزاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اظهار کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۴ تیر ماه به دلیل آتش‌سوزی در نیزارهای زیر پل سیاه که در بستر رودخانه رشد کرده‌اند آتش به عرشه‌ی پل تاریخی سیاه سرایت کرد که بعد از مهار آتش، اکنون کارگران مشغول تعمیر خط راه‌آهن هستند.

او افزود: با توجه به گرمای شدید برای پیشگیری از وقایع مشابه درحال هماهنگی با امور آب استان و مدیریت راه‌آهن هستیم تا نی‌ها و هر گونه مواد آتش‌زا از محیط زدوده شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا برنامه پایش در همه‌ی فصول سال با هماهنگی مراجع ذیربط برای آثار تاریخی تهیه شده است، ادامه داد: همه ادارات و عوامل میراث فرهنگی برای به اجرا درآوردن این برنامه به منظور  اقدامات پیشگیرانه اقدام خواهند کرد.

ارسطوزاده ادامه داد: با توجه به فلزی بودن، سازه‌ی پل آسیبی ندیده است، فقط تعدادی از تراورس‌ها که از جنس چوب بوده‌اند، آسیب دیدند که شرکت راه‌آهن اهواز کار تعمیر آن‌ها را به سرعت آغاز کردند.

در سال ۱۳۰۸ خورشیدی هنگامی که راه‌آهن جنوب و سراسری ساخته می‌شد پلی روی رودخانه کارون احداث شد که به خاطر رنگ سیاهش به پل سیاه معروف شد.  این پل در واقع با سازه‌ی فلزی و فندانسیون بتنی‌اش به جای پل تاریخی شادروان از دوره‌ی ساسانیان و به طول هزار و ۵۰ متر در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده است؛ پلی با ۵۲ پایه نگهدارنده برای ستون‌ها که عرض آن شش متر است.

اتصال و ارتباط خط‌آهن بندرامام خمینی (ره) در جنوب استان خوزستان به راه‌آهن سراسری خرمشهر تهران را اصلی‌ترین کاربرد این پل می‌نامند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.