| کد خبر: 172657 |

◄ امضای تفاهم نامه سه‌جانبه برای طراحی و تولید ۷۰ فروند شناور داخلی

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع این سازمان را جزو پیشروترین سازمان های صنعت دریایی کشور در اجرای طرح تحول صنعت دریایی کشور اعلام کرد و به تشریح جزئیات پرداخت.

تین نیوز

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع این سازمان را جزو پیشروترین سازمان های صنعت دریایی کشور در اجرای طرح تحول صنعت دریایی کشور اعلام کرد و به تشریح جزئیات پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز،  امیر دریادار امیر رستگاری در مراسم طرح تحول صنعت دریایی کشور اظهار داشت: بر اساس طرح تحول صنعت دریایی کشور، بهینه‌سازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و فرآورده‌ای نفتی، نوسازی شناورهای خدمات بندری و امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی با شناورهای ساخت داخل مطابق با سند راهبردی 10 ساله صنعت دریایی اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه امروز با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌زمان این طرح در صنایع شهید درویشی در بندرعباس، صنایع شهید تمجیدی در بندرانزلی و صنایع شهید توحیدی در تهران آغاز شد.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع  افزود: براساس طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی نسبت به ساخت تمام شناورهای مورد نیاز کشور در رفع هر گونه وابستگی اقدام خواهد کرد.

رستگاری اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از 9 مدل شناورهای ارجاع شده به این سازمان، کار طراحی مفهومی، مقدماتی و مهندسی سه نوع یدکش 1600 اسب بخار، آتش‌خوار آلومینیومی و شناور پشتیبانی و خدمات سکوی فراساحل را آغاز کرده است.

او تاکید کرد: با اجرای طرح تحول صنعت دریایی کشور سالانه از خروج صد میلیون دلار ارز بابت اجاره شناورهای استیجاری جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه این سازمان افتخار دارد علاوه بر مسئولیت ساخت شناور‌های نیرو‌های دریایی قدرتمند کشور تاکنون بیش از ۱۸۰ فروند شناور غیرنظامی را طراحی و در اختیار متقاضیان قرار دهد

امیر رستگاری گفت: امروز افتخار داریم که علاوه بر طراحی انواع پلتفرم‌ها و شناور‌ها، در حوزه تامین زنجیره سامانه‌های حساس و گلوگاهی ورود و موتور ۹۰۰ اسب بخار را تولید کرده‌ایم.

او با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی موفق شده موتور‌های دیزلی را تبدیل به دیزل‌های دریایی کند و از ۳۵۰ اسب بخار به قدرت ۵۰۰ اسب بخار برساند، گفت: با بهره‌گیری از همین توان توانسته‌ایم ژنراتور ۳۱۲ کیلو وات را تولید و امروز این ژنراتور مورد استفاده متقاضیان قرارگرفته است.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه تا پایان امسال موتور ملی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار در حوزه دریا به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: امروز در ساخت گیربکس ترکیبی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و توانسته‌ایم سامانه انتقال قدرت و گیربکس را تا توان پنج هزار اسب بخار در کشور نوسازی کنیم.

امیر رستگاری با بیان اینکه امروز تمامی کابل‌های دریایی و زیردریایی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: با همکاری سازمان‌های مرتبط با وزارت دفاع در ساخت دیگر سامانه‌های شناوری نیز به خودکفایی رسیده‌ایم.

امضا تفاهم نامه طراحی و تولید ۷۰ فروند شناور داخلی

تفاهم نامه همکاری برای طراحی و تولید ۷۰ فروند شناور داخلی میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

در حاشیه آیین رونمایی طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، تفاهم نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

براساس این تفاهم نامه همکاری، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و تولید ۷۰ فروند شناور را در دستور کار خود قرار داد. این شناورها در حوزه خدمات و پشتیبانی فراساحلی، جابجایی و یدک‌کش فعالیت خواهند کرد و جایگزین شناورهای استیجاری در صنعت دریایی کشور می شوند.

شناورهای که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته می شود در سه کلاس آتش‌خوار آلومینیومی، شناور خدماتی سکوهای نفتی فراساحل و یدک کش ۱۶۰۰ اسب بخاری است که در صنایع شهید توحیدی تهران، صنایع دریایی شهید درویشی بندر عباس و صنایع دریایی شهید تمجیدی بندر انزلی تولید می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.