| کد خبر: 159486 |

دارایی‌های موجود در صنعت نفت دریایی به مراتب گران‌تر از خشکی

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: دارایی‌های موجود در صنعت نفت دریایی شامل سکوها و تاسیسات نفتی به مراتب گران‌تر از خشکی است و به دنبال آن هزینه تولید در دریا نیز حداقل 5 برابر این هزینه‌ها در خشکی است.

تین نیوز
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: دارایی‌های موجود در صنعت نفت دریایی شامل سکوها و تاسیسات نفتی به مراتب گران‌تر از خشکی است و به دنبال آن هزینه تولید در دریا نیز حداقل 5 برابر این هزینه‌ها در خشکی است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در دومین جلسه کمیته علمی نخستین همایش مدیریت یکپارچگی در صنعت نفت و گاز فراساحل که به میزبانی این شرکت برگزار شد افزود: در شرکت نفت فلات قاره ایران از سال گذشته یک کمیته تخصصی برای مدیریت دارایی‌های فیزیکی تشکیل شده و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم در این زمینه در شرکت‌های نفتی دولتی پیشقراول باشیم. بی‌تردید مدیریت دارایی فیزیکی موضوع بسیار مهمی است و ما قصد داریم همه بدنه سازمان را با آن درگیر کنیم.
حمید بورد همچنین از آمادگی این شرکت برای مشارکت جدی در این زمینه خبر داد و گفت: ما حتی اگر بتوانیم به میزان 10 درصد در جهت حفظ و نگهداشت دارایی‌های شرکت عمل کنیم از ده‌ها کنفرانس و همایش که تنها به صورت تئوری برگزار می‌شود بهتر است، بنابراین باید همایش‌هایی که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود دارای خروجی مشخص باشد.
وی با بیان اینکه مدیریت دارایی فیزیکی بحث تازه‌ای در دنیاست و شاید در کشور ما هم قدمت این موضوع به یک دهه نرسد، گفت: از آنجایی که دارایی‌های موجود در شرکت ملی نفت بسیار ارزشمند است، توجه و مدیریت آنها نیز بسیار مهم و حیاتی است.
حمید بورد، افزود: صنعت نفت با توجه به داشتن دارایی‌هایی مانند ماشین‌آلات دوار، مخازن، توربین‌ها، بالاترین تکنولوژی در مکانیک و سیالات و ... یک صنعت بسیار گران است. به طوری که تنها 124 دستگاه توربین در شرکت نفت فلات قاره، بیش از 300 دستگاه توربین در مناطق نفتخیز و به طور کلی بیش از 1000 دستگاه توربین در سطح صنعت نفت وجود دارد که دارایی بسیار ارزشمندی است.
وی افزود: شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت همچنین از نظر املاک و ساختمان نیز دارایی‌های بسیار زیادی دارند که باید به آنها دقت بیشتری شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در بیش از 108 سال سپری شده از عمر صنعت نفت در ایران، دارایی‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برای نمونه حریم خطوط لوله آنطور که باید و شاید حفاظت و نگهداری نمی‌شود یا در اهواز، گناوه، گوره و ... شاهد تجاوز به حریم مخازن هستیم که باید برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی شود البته به نظر من استفاده از تکنولوژی روز در این زمینه بسیار موثر است.
در ادامه این نشست دکتر محمد راعی به بیان اهداف، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری نخستین همایش مدیریت یکپارچگی در صنعت نفت و گاز فراساحل پرداخت. 
به گفته وی، این همایش در روزهای 4 و 5 تیرماه سال آینده در تهران برگزار می‌گردد.
در ادامه این جلسه، حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای برگزاری همایش و پیشنهادهایی برای مدیریت هرچه بهتر دارایی‌های شرکت‌ها پرداختند.

 

منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.