| کد خبر: 146544 |

استاندار خوزستان تأکید کرد:

پروژه راه آهن اهواز - شهرکرد – اصفهان در اولویت قرار گیرد

استاندار خوزستان در نشست شورای معاونین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: از دید ما پروژه های ریلی در کشور باید بر اساس شاخص های توجیه اقتصادی، رضایت عمومی و تاثیرگذاری در تولید ناخالص ملی اولویت بندی شوند که پروژه ریلی اهواز - شهرکرد - اصفهان از این لحاظ در اولویت قرار دارد.

تین نیوز

استاندار خوزستان در نشست شورای معاونین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: از دید ما پروژه های ریلی در کشور باید بر اساس شاخص های توجیه اقتصادی، رضایت عمومی و تاثیرگذاری در تولید ناخالص ملی اولویت بندی شوند که پروژه ریلی اهواز - شهرکرد - اصفهان از این لحاظ در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای معاونین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در خوزستان میزان حمل بار و مواد اولیه با حجم بالایی انجام می شود اما این مساله نباید بخش جا به جایی مسافر را تحت الشعاع قرار دهد.

شریعتی افزود: خوزستان جزو اولین مناطق کشور هست که خط ریلی در آن ساخته شد و بعد این زیرساخت در سایر نقاط کشور گسترش پیدا کرد اما امروزه خط ریلی در بسیاری از مناطق کشور رشد کمی و کیفی داشته اما استان خوزستان در این بخش همچنان با کمبودهایی روبرو است و انتظار می رود وضعیت راه آهن در خوزستان بهبود یابد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: از دید ما پروژه های ریلی در کشور باید بر اساس شاخص های توجیه اقتصادی، رضایت عمومی و تاثیرگذاری در تولید ناخالص ملی اولویت بندی شوند که پروژه ریلی اهواز - شهرکرد - اصفهان از این لحاظ در اولویت قرار دارد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: علت موفقیت بخش خصوصی این است که ملاک تقسیم منابع و امتیازات بر اساس میزان اثرگذاری و بهره وری است و این رویکرد در توزیع امکانات نتایج مطلوب را به دنبال خواهد داشت.

شریعتی عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته کیفیت و امکانات ریلی و سرعت قطارها از وضعیت مناسب تری برخوردار هست و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با انتقاد از شرایط فعلی جا به جایی مسافر در راه آهن استان اظهار کرد: اینکه در این شرایط آب و هوایی و در دمای 50 درجه و بالاتر تعداد 6 مسافر در فضایی محدود و با فقدان تهویه مناسب طی طریق کنند قابل قبول نیست و تحمل این شرایط برای مسافران سخت است.

شریعتی ادامه داد: انتظار ما این است شرایط و امکانات سفر ریلی در استان بهبود یابد و خدمات بهتری به مردم ارائه شود و اگر قرار است در ازای آن بهای بلیط افزایش یابد این افزایش به مقدار معقول و منطقی محاسبه شود.

گفتنی ست در ابتدای این نشست مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت راه آهن و پروژه های در دست اجرا در استان خوزستان ارائه دادند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اولین اولویت راه آهن، اتصال چابهار به راه آهن سراسری از طریق بم است.
    این امر به قدری حیاتی و راهبردی است که غفلت، موجب از دست دادن نقش راهبردی ترازیت در محور شمال-حنوب اوراسیا خواهد شد (علاوه ب راهمیت ژئوپلتیک و سیاسی، فرصت دهها ملیارد دلاری درآمد!)، چون هم اکنون پاکستان و افغانستان در صدد گرفتن این فرصت تاریخی و غیر قابل جبران هستند!