| کد خبر: 234146 |

◄ چهار نرم افزار حمل و نقل هوشمندبار در کشور طراحی شد

چهار نرم‌افزار ایران‌ساخت برای گسترش حمل‌ونقل هوشمند بار در ایران به ثبت رسید.

تین نیوز

چهار نرم‌افزار ایران‌ساخت برای گسترش حمل‌ونقل هوشمند بار در ایران به ثبت رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل  از ستاد فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته، نرم‌افزارهای ایران‌ساخت برای توسعه حمل و نقل بار و کالا در کشور طراحی و تولید می شود. این اتفاق به ایران کمک کرد تا این صنعت روندی هوشمندانه داشته باشد.

سامانه هوشمند در فناوری اطلاعات در واقع به نوعی استفاده از هوش مصنوعی است. این سامانه ها بیشتر در ابعاد کلان، ملی و حتی بین المللی کاربرد دارند و در بهبود مدیریت و نظارت بر عملکردها موثر هستند.

در حال حاضر صنعت حمل و نقل با تقاضای فزآینده‌ای در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی و هزینه حمل و نقل کالا روبه رو است به همین دلیل این صنعت به سمت استفاده از راه‌های هوشمندانه‌ای است تا بتواند با کمک آن مدیریت این حوزه را بهینه‌تر و سفرها را ایمن‌تر کند.

«افزایش کارایی زیرساخت ها و وسایل نقلیه»، «افزایش ایمنی کاربران جاده»، «افزایش بهره‌وری اقتصادی و رقابت پذیری»، «پایین آوردن اثرات منفی بر محیط زیست»،  «بهبود همکاری بین شرکت های درگیر در روند حمل و نقل» و غیره از جمله مزایای استفاده از این نرم‌افزارها است.

«سامانه حمل‌ونقل بار و کالا»، «نرم ‌افزار درخواست خودرو باری»، «سامانه هوشمند مدیریت ناوگان بار» و «سیپاد» چهار نرم‌افزار داخلی هستند که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید و روانه بازار شده است.

این نرم افزارها خدمات جابه جایی بار درون شهری را به صورت آنلاین و به صرفه برای مردم انجام می‌دهند. پایش ناوگان مسافری و باری نیز با کمک این فناوری‌ها ممکن شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.