| کد خبر: 224188 |

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان:

◄ نوسازی 300 تاکسی؛ خروج 300 تاکسی فرسوده در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: روند نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 1000 تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: روند نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم  1000 تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هادی منوچهری در شصت و نهمین نشست خبری "سه شنبه ها با رسانه" در گفتگوی آنلاین با رسانه ها با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار تاکسی پلاک زرد، آژانس، بی‌سیم و سرویس مدرسه همچنین ۱۸ هزار تاکسی آنلاین در سطح شهر اصفهان به شهروندان سرویس دهی می‌کنند، اظهار کرد: تاکسی های بر خط سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان بین  15 تا 20 هزار خودرو شناور است، در شرایط عادی سازمان تاکسیرانی بیش از 500 هزار سفر موفق را در سطح شهر رقم می زند که به خاطر شیوع کرونا این رقم کاهش پیدا کرده و به حدود 350 هزار سفر رسیده است.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی وظایفی مانند سفر ایمن، سریع و ارزان در حوزه ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد که مهمترین حوزه و وظیفه در سازمان تاکسیرانی است و امیدواریم با پیاده سازی طرح ها و برنامه ها که بخشی از آن پیاده سازی شده شرایط باز هم بهتر از قبل شود.  

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: مالکیت خودروهای سواری تاکسی در اختیار مالک است و تفاوت سازمان با سایر حوزه های حمل و نقلی در همین بخش است که سازمان تاکسیرانی را با هزاران مالک روبرو می کند، با این وجود هدف ما ارائه خدمت بهتر به شهروندان خواهد بود.

*نوسازی 300 تاکسی؛ خروج 300 تاکسی فرسوده

وی مهمترین وظیفه سازمان را نوسازی ناوگان ذکر کرد و افزود: البته این وظیفه بر عهده دولت است اما به دلیل مشکلاتی که دولت دارد طرح های نوسازی متوقف شده است، اتفاقی که هم اکنون در شهرداری اصفهان رقم خورده ورود سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی به صورت خودجوش و حمایتی از مهر 99 است. این طرح آغاز شده و از مهر و آبان امسال تاکنون حدود 300 خودرو نو شده و 300 خودرو فرسوده از ناوگان خارج شده است.    

منوچهری با بیان اینکه در بحث نوسازی، سازمان تاکسیرانی اصفهان در کشور پیشرو است، افزود: میزان نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت این شهر در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 1000 تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم. انجام این مهم تاثیر بسزایی در موضوع کاهش آلایندگی ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد. 

وی اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی این طرح و ادامه آن در سال های بعد که پیش بینی دو هزار خودرو است بتوان خدمات رسانی بهتری به شهروندان داشت.

وی تاکید کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می ‌شود.

*فعالیت حدود 150 تاکسی بی سیم بانوان در شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی های بی سیم بانوان در شهر، گفت: تاکسی بیسیم بانوان در جهت ارائه خدمات به مسافران بانو در شهر است. هم اکنون حدود کمتر از 150 تاکسی بی سیم بانوان در شهر فعالیت می کنند.    

وی ادامه داد: به منظور گسترش این تاکسی ها به غیر از خودروی پراید سبزرنگ به ماشین های دیگری هم که از نظر ایمنی صلاحیت بیشتری دارند اجازه فعالیت داده می شود. شهروندانی هم که می خواهند از تاکسی بیسیم بانوان استفاده کنند بدانند این تاکسی ها زیر نظر شهرداری اصفهان فعالیت می کند.

منوچهری با بیان اینکه سرویس های مدرسه به عنوان مشاغل پاره وقت معرفی می شوند، تاکید کرد: جدا از شرایط کرونا این تاکسی ها عملا حدود 5 ماه در سال فعالیت ندارند و در واقع با شیوع کرونا نیز شاهد تعطیلی کار این دسته از رانندگان شده ایم، اقدامات لازم برای دریافت بسته های معیشتی و تسهیلاتی و ارائه آن به این دسته از رانندگان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ظرف دو ماه آینده این بسته های تسهیلاتی را به دست آنها برسانیم. همچنین 1200 بسته معیشتی بین رانندگانی که احساس می شد در مضیقه هستند توزیع شد.    

*پیش بینی تسهیلات متعدد برای حمایت از رانندگان تاکسی در شرایط کرونا  

وی با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی برای جلوگیری از شیوع کرونا میان رانندگان و مردم، گفت: در این خصوص 7 هزار و 500 کاور جدا کننده و 35 هزار ماسک و 35هزار دستکش به علاوه هزاران بروشور آموزشی توزیع شده که جهت کنترل کرونا و کمک به رانندگان ارائه شده است، همچنین ارائه یک وام شش میلیونی و تخفیف کارت شهری رانندگان در نظر گرفته شده است تا رانندگان با آسیب های مالی کمتری مواجه شوند.   

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رانندگی تاکسی های اینترنتی شغلی شناور است، افزود: آمار رانندگان تاکسی های زردرنگ که در سطح شهر اصفهان فعالیت می کنند بیش از دو هزار تاکسی از حدود 9 هزار تاکسی زرد رنگ است که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند.   

وی اضافه کرد: تاکسی های زرد رنگ در شرایط کرونا عملا باید با سه مسافر حرکت کنند که با اجرا شدن مصوبه اخیر ستاد کرونا این مشکل تا حدودی برطرف شده است. با این وجود اگر مواردی را شهروندان مشاهده کردند که یک تاکسی بیش از این تعداد مسافر سوار می کند یا با معطلی بیش از حد مواجه شدند خوشحال می شویم شنونده شکایات آنها باشیم.  

*اصکیف، شکست پروژه تاکسیمتر را جبران کرد

منوچهری با اشاره به شکست طرح پروژه سامانه هوشمند تاکسیرانی (تاکسیمتر) در سال های گذشته، اظهار داشت: این طرح که اجرای آن از سال 90 آغاز شده بود در سال 94 به دلایل مختلف متوقف شد که از دلایل آن می توان به عدم فرهنگ سازی مناسب میان شهروندان و رانندگان، ‌عدم استقبال مردم و دلایل فنی اشاره کرد.  

وی با بیان اینکه برای جبران خسارت رانندگان ناشی از خرید این سامانه هوشمند اقداماتی انجام شد، تاکید کرد: با تصمیم شورای شهر و شهردار اصفهان قرار بر این شده این مشکل تا جایی که ممکن است برطرف شود که به همین منظور می توان به کمک های معیشتی در جهت جبران خسارت رانندگان مانند اهدای 7 هزار و 500 جفت حلقه لاستیک و تعداد 7 هزار و 500 روکش صندلی اشاره کرد. همچنین رانندگان از پرداخت هزینه کارت های شهری معاف شدند و این روندی بود که در جهت حوزه آسیب از نصب این سامانه ها صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع پرداخت سهمیه سوخت رانندگان بر اساس طرح پیمایش، گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه ۹۹ اجرا شد و بر اساس آن رانندگان آژانس‌ های تاکسی که قبلا برای خودروهای یگانه سوز ۱۲۰ لیتر و برای دوگانه سوز ۶۰ لیتر سوخت واریز می کردند بر اساس بر اساس میزان پیمایش پرداخت شود.  

وی با اشاره به مشکل دریافت کرایه نفر چهارم، تصریح کرد: قانونی که ستاد کرونای استان گذاشته تا حدود بسیار زیادی رعایت می شود، سعی شده بدون تنش این قانون اجرا شود، مشکل ما تعیین کرایه نفر چهارم است که باید با چه کسی باشد و مسئله ای است که بلاتکلیف مانده بود اما سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان سعی کرد این مشکل را بدون تنش و درگیری تا حدود زیادی به ویژه در خطوطی که مسافر بیشتری دارد مرتفع کند.  

منوچهری ادامه داد: اخیرا طرحی به شورای شهر پیشنهاد شده که 40 درصد پرداخت کرایه بر عهده راننده و 60 درصد نیز بر سه نفر دیگر تقسیم شود که این موضوع باعث شد در این حوزه مشکل خاصی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه هر زمان راننده ای قصد داشته باشد در سیستم سازمان به کار گرفته شود  سوء پیشنیه ها از وی گرفته می شود و رانندگان از فیلترهای مختلف عبور می کنند، تاکید کرد: همچنین آموزش های لازم مانند نوع برخورد و تکریم هم به رانندگان آموزش داده می شود، شهروندان بدانند تمام رانندگان سطح شهر از این مراحل عبور می کنند. در حوزه تاکسی های اینترنتی به دلیل وجود شرایط و سازو کارهای خاص این حوزه بحث های سوء پیشینه توسط سامانه پلیس از رانندگان گرفته می شود که البته از رانندگان تاکسی های زردرنگ که حرفه ای هستند انتظار برخوردهای مناسبتری نسبت به رانندگان تاکسی های اینترنتی می رود.  

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به مهمترین پروژه های سازمان ظرف دوسال اخیر، اضافه کرد: نوسازی ناوگان یکی از مهمترین پروژه های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان است که به خوبی در حال انجام است، یکی دیگر از مهمترین پروژه های سازمان در حوزه پرداخت الکترونیکی پروژه اصکیف است؛ هم اکنون دو هزار و 500 اصکیف روی تاکسی های اصفهان نصب شده که باعث می شود مسافر دیگر لازم نباشد پول خرد پرداخت کند. با جمع شدن پول خرد ایمنی و بهره وری بالا می رود.  

*آمار پایین ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا در اصفهان

وی اقدامات فرهنگی را از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ های فرهنگی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است، افزود: بخش هایی از اقدامات فرهنگی از سال های گذشته انجام شده که کمک زیادی به بالا رفتن فرهنگ در سطح شهر در این حوزه کرده است؛ هم اکنون مراجعه به سازمان به شدت کاهش پیدا کرده و بیش از 75 درصد فعالیت های سازمان برون سپاری شده است.  

منوچهری با اشاره به تعداد کرونایی های رانندگان تاکسی شهر اصفهان، اضافه کرد: تعداد رانندگان تاکسی که در اصفهان به کرونا مبتلا شده اند بسیار ناچیز بوده است. یکی از دلایل آن هم این است که اصفهان جزو شهرهایی بود که رانندگان آن از ابتدای شیوع کرونا به درستی از ماسک و از کاور جدا کننده استفاده کردند، در این خصوص مشکل جدی در اصفهان وجود نداشت.   

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.