| کد خبر: 223971 |

۹.۵ میلیارد تومان پروژه در مسیر BRT و دوچرخه در شهر فعال است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۹.۵ میلیارد تومان پروژه در مسیر BRT و دوچرخه در شهر اصفهان فعال است.

تین نیوز

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۹.۵ میلیارد تومان پروژه در مسیر BRT و دوچرخه در شهر اصفهان فعال است.

به گزارش تین نیوز، ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان و چهار پروژه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرداری فعال است.

وی تصریح کرد: مهمترین این پروژه‌ها احداث ایستگاه‌های اتوبوس تندرو حدفاصل چهارراه تختی تا صمدیه در منطقه یک، احداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت غربی حدفاصل خیابان نشاط تا خیابان بزرگمهر در منطقه سه، احداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت شرقی حدفاصل خیابان بزرگمهر تا چهارراه پیروزی در منطقه چهار و مابقی در سایر مناطق است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: پروژه‌های مسیر BRT و دوچرخه شهر اصفهان به زودی قابل بهره‌برداری خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت توسعه سیستم اتوبوس‌های تندرو، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که معمولاً در زمینه توسعه پایدار شهرها مطرح است، تعیین نوع سیستم حمل و نقل مطلوب شهر است.

مظفر ادامه داد: افزایش سریع وسایل حمل و نقل موتوری به ویژه اتومبیل و استفاده زیاد از آن در شهرها و مشخصاً در کلانشهرها همراه با رشد جمعیت و گسترش بی‌رویه آن و نیز برنامه‌ریزی نداشتن علمی و جامع و مشکلات عدیده سیستم حمل و نقل عمومی باعث بروز مشکلاتی نظیر آلودگی‌های شدید زیست‌محیطی، ترافیک‌های زیاد، اتلاف وقت شهروندان، مصرف بیش از حد انرژی، ناامنی مسیرها و تصادفات شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی توسعه سیستم BRT به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل شهری، می‌تواند به کاهش آلودگی زیست‌محیطی، کاهش مصرف انرژی، کاهش ترافیک و استفاده از خودروی شخصی و. .. منجر شود و به توسعه حمل و نقل شهری کمک شایانی کند و همچنین هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.