| کد خبر: 264380 |

بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر قم فعال است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۲۰۰ ناوگان اتوبوسرانی به طور معمول در سطح شهر خدمات حمل‎ ونقل عمومی را ارائه می دهند که این تعداد به ۲۱۰ مورد نیز رسیده است.

تین نیوز

 

 

علی نیک با اشاره به تعداد ۲۰۰ ناوگان فعال سازمان اتوبوسرانی در قم، اظهار کرد: ناوگان این سازمان شامل دو ناوگان فعال در خطوط و ساماندهی سرویس های دربستی و همچنین ناوگان دپو به عنوان پشتیبان است.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه تصمیم بر این شد که به هیچ عنوان ناوگانی از خطوط برای سرویس های دربستی خارج نشوند و تمام اتوبوس ها به صورت ثابت در خطوط فعال باشند تا سرفاصله ها به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برسد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد برای بعضی مراکز اجبار به ارائه سرویس دربستی وجود دارد، زیرا چنانچه این خدمات ارائه نشود، افراد به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می شوند و تراکم را در آن ساعت خاص افزایش می دهند به همین دلیل برنامه ریزی شده تا از رانندگان در شیفت استراحت در این زمینه استفاده شود.

نیک اضافه کرد: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به طور معمول در سطح شهر خدمات لازم را ارائه می دهند که این تعداد به ۲۱۰ مورد نیز رسیده است.

وی با اشاره به افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: طی سال های گذشته رقم استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی به زیر هفت دهم درصد رسیده بود اما سال گذشته این رقم به ۱۱ و چهار دهم درصد رسید که نشان دهنده افزایش پنج درصدی است، از شهروندان تقاضا داریم که به چهار علت استفاده از حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار دهند که شامل صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و جلوگیری از آسیب به زیرساخت ها می شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به خرید ۳۰ تا ۴۰ دستگاه میدل باس طی سال جاری، افزود: خرید ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته و از خودروهای خریداری شده سال گذشته نیز ۵۰ درصد را تحویل گرفته ایم و در تلاشیم تا سایر اتوبوس ها نیز تحویل داده شود.

نیک با بیان اینکه بازسازی اتوبوس ها در دستور کار است، گفت: ۲۴ دستگاه اتوبوس در مرحله اجرای بازسازی قرار دارد که هشت دستگاه به مرحله ۷۰ درصد بازسازی رسیده و مابقی نیز در حال اجراست و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.