| کد خبر: 239502 |

آغاز به کار سه سامانه‌ نوین ترافیکی در شهر قم

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز به کار سه سامانه نوین و هوشمند در شهر قم خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد راه‌ اندازی سامانه ثبت تخلف ساکن، سامانه ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی و سامانه ثبت اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در قم خواهیم بود.

تین نیوز

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز به کار سه سامانه نوین و هوشمند در شهر قم خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد راه‌ اندازی سامانه ثبت تخلف ساکن، سامانه ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی و سامانه ثبت اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در قم خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر نیوز، مسعود طبیبی 29 دی ماه، در سومین نشست «پویش هوای هم داشته باشیم» که با شعار «با کمک سامانه‌های هوشمند، هوای ایمنی شهروندان را داشته باشیم» در سالن همایش‌ های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با تأکید بر ایجاد تغییرات ساختاری برای کاهش فاصله بین شهروندان و مدیران حوزه حمل و نقل اظهار داشت: با برقراری ارتباط بین مدیران و شهروندان شاهد کاهش تنش‌ ها و ایجاد آرامش در شهر خواهیم بود.

وی موضوع مهم در کاهش خطرات ترافیکی در شهر را استفاده بهینه از سامانه‌ های هوشمند دانست و افزود: باید از ظرفیت سامانه‌های ترافیکی در افزایش ایمنی شهروندان استفاده کرده و بدانیم بخشی از نقش سامانه‌ های هوشمند افزایش ظرفیت معابر و رعایت حقوق شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، تخلفات ساکن را مورد بررسی قرار داد و مطرح کرد: توقف در ایستگاه‌ های اتوبوس و تاکسی، توقف در پیاده‌ روها که به‌صورت نادر در شهر قم زیاد است و توقف دوبله ازجمله تخلفات ساکنی است که نیاز داریم برای رفع آن سامانه ثبت تخلف ساکن را در قم راه‌ اندازی کنیم.

وی از آغاز به کار موتورسیکلت ثبت تخلفات ساکن خبر داد و ابراز کرد: بخشی از تخلفات انجام‌ شده در سطح شهر مربوط به تخلفات ساکنی است که دیده نشده و با اجرای این سامانه و رفع آن می‌توانیم با کاهش هزینه‌ های شهرداری در افزایش ظرفیت معابر و ساخت‌ و ساز، شهر را بهتر مدیریت کنیم.

طبیبی، نحوه اعمال قانون در ثبت تخلفات ساکن را تشریح کرد و گفت: در مکان‌ هایی که ما باید پارکینگ بسازیم و هنوز تأمین پارکینگ نشده اعمال قانون با احتیاط  انجام می‌ شود، اما در مواردی مانند توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی نابخشودنی است تا بتوانیم سیستم حمل و نقل عمومی روان‌ تری داشته باشیم.

وی توقف در پیاده‌ روها را نیز تخلفی نابخشودنی برشمرد و یادآور شد: برای افزایش ایمنی عابران پیاده به‌خصوص نابینایان و کم توانایان حرکتی، موتورسیکلت ثبت تخلف با کمک سازمان فن‌آوری و اطلاعات شهرداری قم راه‌ اندازی شده و به‌زودی اعمال قانون را آغاز می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، سپس از راه‌ اندازی سامانه رعایت فاصله طولی در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: راه‌ اندازی سامانه ثبت تخلف فاصله طولی برای نخستین بار در کشور اجراشده تا شهر قم به‌عنوان پیشگام در اجرای این سامانه در کشور باشد.

وی رعایت سرعت مجاز را عامل کاهش تصادفات منجر به فوت دانست و تأکید کرد: با اجرای سامانه رعایت فاصله طولی تصادفات جرحی و خسارتی نیز کاهش پیدا کرده و می‌ توانیم ایمنی خوبی در شهر برای عابران پیاده و کاربران در معابر ایجاد کنیم.

طبیبی، ثبت بیش از یک هزار تخلف سرعت در سطح شهر را نگران‌ کننده ذکر کرد و گفت: امیدواریم با اجرای سامانه‌ های ثبت تخلف و استفاده از ظرفیت کامل دوربین‌ ها و ثبت پلاک خودروها حتی در شب بخشی از تخلفات را کاهش دهیم.

وی سومین سامانه آماده بهره‌ برداری در قم را سامانه ثبت اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه اعلام کرد و گفت: متأسفانه و در حال حاضر ضریب اعتماد کاربران به حمل و نقل عمومی شهر صفر بوده و امیدواریم با اجرای این سامانه و منتشر کردن دفترچه زمان رسیدن اتوبوس‌ها برای افراد سالمند این اعتماد را به بخش حمل و نقل عمومی شهر بازگردانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در پایان یادآور شد: برای برقراری ارتباط شهروندان با سامانه‌ های هوشمند نیاز به طراحی المان‌ هایی در سطح شهر داریم تا بتوانیم مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در شهر به دست بیاوریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.