| کد خبر: 239195 |

تحقق ایمنی پایدار نیازمند همکاری جمعی است

کم کردن فاصله شهرداری با شهروند ازجمله اهداف پویش «هوای همُ داشته باشیم» است که مردم بتوانند به‌راحتی با شهرداری ارتباط بگیرند و مشکلات خودشان را مطرح کنند.

تین نیوز

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر فاصله شهرداری با شهروندان در حوزه ترافیکی زیاد است گفت: کم کردن فاصله شهرداری با شهروند ازجمله اهداف پویش «هوای همُ داشته باشیم» است که مردم بتوانند به‌راحتی با شهرداری ارتباط بگیرند و مشکلات خودشان را مطرح کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، مسعود طبیبی در دومین نشست تخصصی پویش«هوای همُ داشته باشیم» به تبیین موضوع اصل ایمنی پایدار پرداخت و اظهار کرد: کم کردن فاصله شهرداری با شهروند از جمله اهداف این پویش است که مردم بتوانند به‌راحتی با شهرداری ارتباط گرفته و مشکلات خودشان را مطرح کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای پایدارسازی ایمنی باید هنر نگهداری آن را نیز داشته باشیم و در کشور استان‌ هایی بوده که چندین سال متوالی توانسته‌ اند این وضعیت را حفظ کنند، گفت: مفهوم ایمنی پایدار این بوده که کاری کنیم ایمنی‌ مان را از دست نداده و آن را حفظ کنیم؛ یعنی همه عناصر تأمین‌ کننده ایمنی خودشان را دارای مسئولیت بدانند و در دنیای امروز کشورهای موفق معتقد هستند انسان جایز الخطاست و یک مسئول باید چه کند تا این خطای انسانی باعث بروز خسارت به شهر و شهروندان نشود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه به‌ عنوان‌ مثال در حوزه شهرداری موضوع ایجاد شرایط ایمن در معابر مطرح است، گفت: یکی از مصادیق آن هویت بخشی به معابر بر اساس عملکرد آن است؛ یعنی انتظار داشته باشیم معبری که ایجاد می‌ کنیم برای کاربر خطا ساز نباشد و اگر بگوییم معبر شریانی است ولی شرایط معبر شریانی را برای آن ایجاد نکنیم و شهروندی تصادف کرد نباید تنها راننده را مقصر بدانیم و ما باید معبر را طوری طراحی کرده که اگر راننده اشتباه کرد و تصادف داشت، این تصادف شدید و حاد نباشد.

طبیبی اذعان کرد: تحقق ایمنی پایدار کاری جمعی است و اگر همه دستگاه‌ها در مورد ایجاد ایمنی از خودشان شروع کنند می‌توانیم ایمنی پایدار را داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.