| کد خبر: 239207 |

سرعت کاه‌های قم استاندارد می‌شوند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، استانداردسازی سرعت کاه‌ها را در سال آینده در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری عنوان کرد و گفت: سرعت کاه‌ها در شبکه معابر یکی از روش‌های ایمن‌سازی است و شهرداری از پیمانکاران و مجریان این طرح حمایت خواهد کرد.

تین نیوز

 مسعود طبیبی در جلسه شورای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، با اشاره به رویکردها و خط‌مشی‌های این سازمان از حرکت به سمت مشتری مداری در ارائه خدمات مستقیم به شهروندان اظهار داشت: در ارائه خدماتی که به‌صورت مستقیم به شهروندان عرضه می‌شود، مانند پارکینگ‌های سطح شهر، محوریت برنامه‌ریزی مشتری مداری و بهبود کیفیت خدمات، تغییر در قراردادها و نرخ‌گذاری‌ها خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، در بحث خط‌کشی معابر توجه به اقلیم و میزان تردد در معابر در انتخاب و استفاده از رنگ‌های ترافیکی حائز اهمیت بوده تا بتوانیم از این خدمت در بلندمدت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده از انواع خطوط ترافیکی بهره خواهیم برد که به‌صورت مکمل با علائم بتوانند میزان فاصله‌های ایمن را به رانندگان نشان دهد ادامه داد: رنگ‌های ترافیکی جدید و دانش‌بنیان در سطح شهر مورد آزمایش قرار گرفته که ویژگی عمده آن‌ها افزایش ماندگاری خطوط در کنار کاهش استفاده از رنگ و به‌تبع کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

طبیبی در خصوص تابلوها و علائم نصب‌شده نیز تصریح کرد: استفاده و جانمایی صحیح تابلوهای ترافیکی در سطح شهر و توجه به بازتابندگی و خوانایی نوشتار تابلو در شب موردتوجه بیشتر قرار خواهد گرفت و ۷۲ نقطه میراث فرهنگی و گردشگری توسط تابلوهای هدایت مسیر به مخاطبان معرفی خواهند شد.

وی چراغ‌های راهنمایی سطح شهر را در سطح کیفی خوبی دانست و افزود: در نصب پل‌های عابر پیاده توجه به مخاطبین سالخورده و کم‌توان، تنظیم و قرارداد ساخت پل به همراه مکانیزه کردن آن با هم در حال پیگیری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، استانداردسازی سرعت کاه‌ها را در سال آینده در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری عنوان کرد و گفت: سرعت کاه‌ها در شبکه معابر یکی از روش‌های ایمن‌سازی است و شهرداری از پیمانکاران و مجریان این طرح حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص لزوم انطباق آیین‌نامه‌های جدید با پروژه‌های در حال اجرا، از تشکیل گروه‌های اجرا و نظارت به‌صورت همزمان خبر داد و افزود: این گروه‌ها موارد پروژه‌ها و همچنین شرایط حال حاضر معابر شهر را مورد پایش و جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها و تسریع در اجرای طرح‌ها همفکری و ارائه پیشنهاد خواهند کرد.

ایجاد و گسترش کارگاه فنی جهت رفع بخشی از نیازهای شهر در خصوص تابلوها و امکانات ترافیکی و ساخت رک‌های موتور سیلکت، افزایش تعداد و سطح پارکینگ‌های عمومی و اجرای پویش‌های فرهنگی با هدف تغییر و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان و شهروندان از دیگر برنامه‌های بود که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به آن‌ها اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.