| کد خبر: 237840 |

◄ افزایش رعایت نظافت و آراستگی در تاکسی‌ و اتوبوس‌های شهری قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خواستار توجه ویژه رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری به نظافت بیرون و داخل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد.

تین نیوز

مسعود طبیبی در نامه‌ای خطاب به سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقاء نقش ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر و جلب رضایت بیشتر شهروندان اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و تأثیر آن بر کاهش استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر از یک‌سو و تأثیر تمیزی و آراسته بودن وسایل و رانندگان فعال در عرصه حمل‌ونقل عمومی، برنامه‌ریزی مدونی را برای افزایش سطح آراستگی ناوگان و همچنین شاغلین این بخش به‌ویژه رانندگان اتوبوس و تاکسی انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وی با اشاره به درخواست‌های اعلام‌شده از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷ در مورد حمل‌ونقل عمومی شهر قم و لزوم رفع مشکلات موجود ابراز کرد: برای تحقق این امر، استفاده از ظرفیت کارواش‌های سطح شهر برای تاکسی‌ها با ایجاد تخفیفات لازم، در دستور کار سازمان مدیریت و نظارت بر امور تاکسیرانی قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اذعان کرد: همچنین سازمان تاکسیرانی علاوه بر نظارت مستمر در سطح شبکه، تاکسیرانانی که در این امر مهم همکاری لازم را صورت داده به نحو مقتضی تشویق و استفاده بیشتر از ظرفیت آنان در طرح‌های تاکسیرانی حرفه‌ای که به‌زودی در آن سازمان راه‌اندازی می‌شود قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تاکسیرانانی که بدون توجه به الزامات به‌صورت نامرتب در تاکسی خود حاضرشده و تاکسی آن‌ها نیز دارای تمیزی لازم نباشد مشمول تذکر و متعاقباً درج در پرونده انضباطی قرار گیرند گفت: نتیجه این امر روزانه از سوی سازمان تاکسیرانی به مرکز مدیریت هوشمند اعلام‌شده تا نسبت به درج خبر آن در شبکه اطلاع‌رسانی پیامکی مرکز اقدام شود.

طبیبی خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوسرانی نیز درخواست می‌شود تا زمان راه‌اندازی سامانه بأس واش، برنامه مدونی جهت شستشو و ضدعفونی اتوبوس‌ها تدوین‌شده و به مورد اجرا گذاشته شود، به‌گونه‌ای که مشاهده اتوبوس‌های تمیز در سطح شهر نمایان باشد.

به گفته وی، باید طوری شاهد نظافت در حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه اتوبوس‌های شهری باشیم که بوی پاکیزگی و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در اتوبوس‌ها برای مسافران قابل‌تشخیص باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت رعایت ظرفیت اتوبوس‌ها، به لحاظ رفع موانع قانونی در استفاده از ناوگان نو در اختیار، با به‌کارگیری اتوبوس‌های جدید در خطوط شلوغ و پرمسافر، به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک، زمینه برای تأمین تعداد مسافر مجاز و رفع شلوغی اتوبوس‌ها ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه اتوبوسرانانی که نسبت به حفظ پاکیزگی وسیله خود اهتمام داشته لازم است مورد تشویق شایسته قرار گیرند تصریح کرد: نتیجه این امر روزانه از سوی سازمان اتوبوسرانی به مرکز مدیریت هوشمند اعلام‌شده تا نسبت به درج خبر آن در شبکه اطلاع‌رسانی پیامکی مرکز اقدام شود.

طبیبی افزود: از مرکز مدیریت هوشمند ترافیک نیز درخواست کرد با استفاده از دوربین‌های نظارتی در اختیار ثابت و سیار و همچنین اطلاعات دریافتی از سازمان‌های تاکسیرانی واتوبوسرانی نسبت به ارزیابی شرایط موجود و اطلاع‌رسانی شایسته به‌طور مرتب اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.